Stallbygge

Tisdagen den 28 februari
 
Vi har startat ett stort projekt med att bygga ett helt nytt stall med sju boxar. Det var betydligt mer jobb med förprövning och kompletteringar till Länsstyrelsen än vad jag nånsin kunnat tro, innan vi fick godkänt att börja bygga. Vi har hittills hunnit så långt att vi har gjutit plattan, stommen till väggarna är rest med vindväv och taket är på plats med med plåt. Nästa steg blir att köpa portarna och få dem på plats.
 
Det ska bli så otroligt skönt med ett "riktigt" stall med rejäl stallgång, som vi gjort så bred att vi kan köra in traktorn på. Dels är tanken att det ska underlätta vid mockning av boxarna, men även att man ska kunna meka med såväl traktor som bil om det behövs. Jag kommer fortfarande mest ha hästar och åsnor på utedrift, men det är ju skönt att ha ordentliga boxar vid oväder eller sjukdom och när hovslagaren kommer. Man blir ju nte yngre heller, så allt som kan underlätta det dagliga jobbet här på gården är välkommet.
 
 
 
Jag har ju länge suttit och drömt om en fin baksele till Bosses storrumpa, men den jag ville ha låg utanför min budget. Men så fick jag den i present av Robert! Nu ska jag bara göra lite justeringar på lokselen, så blir det nog perfekt! Älskar den ljusa färgen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0