Ullared igen!

Torsdagen den 26 juni
 
Ojoj, inte ett inlägg på hela maj och snart har juni passerat också!
 
Jag har hunnit fylla 39 och har alltså ett år tills jag blir en 40+! Läskigt! Inte för att jag känner mig äldre, men ändå!Jag har gått på semester nu och börjar inte förrän i mitten på september! Känns avlägset nu, men vips så har tiden rusat iväg!
 
På tisdagkväll åker jag till Ullared igen!!! Åh, vad jag längtar! Fjärde resan på ett år blir det och i oktober åker jag igen! Det har blivit ett beroende det här. Tur att jag har vänner som är lika tokiga och vill hänga på! Jag ska inhandla massor till Astrids födelsedag så klart och fina prylar till min friggebod som äntligen är klar. Där inne har jag mitt hantverk och lite andra fina grejor till salu.
 
Robert och jag var på auktion i Arbrå igår. Det var ett hästgymnasium som lades ned i år och nu auktionerades deras hästsaker ut. Till min stora lycka ropade Robert in en fyrhjulig maratonvagn åt mig!! Trodde väl aldrig att jag skulle få en sån! Det går att köra par med den också, så nu ska jag sälja min blå fyrhjulsvagn, som jag haft till Penny och Rosalea.
 
Två kalvar har vi fått som vi nu flaskmatar och det verkar gå jättebra. De växer så det knakar och är väldigt snälla.
Två linderödskultingar har vi köpt också och Cuba är MYCKET skeptisk till dem! Helst skulle hon nog vilja ge dem en omgång, men hon har tack och lov respekt för eltråden!
 
Vi håller på för fullt och gräver och bygger nere kring stallet och jag längtar tills det blir klart! Men man har ju inte riktigt råd att göra allt på en gång tyvärr, så det blir till att sprida ut kostnaderna lite.
 
Olina kör sommarcafé på gården vissa dagar och det har varit mysigt. Jag har öppet hus nu på lördag samtidigt som hon har försäljning, så jag hoppas det blir fint väder.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0