Kalkoner

Söndagen den 12 januari
 
 
 
Kalkonerna har bott kvar ute i hönshuset ända tills nu, eftersom det har varit så mild vinter. Men enligt alla väderleksprognoser ska det bli ner till -20 grader och då hönshuset blev så illa tilltyglat av granen som föll på det i stormen läker värmen ut genom stora sprickor i väggarna. Så idag hjälpte Robert mig att flytta in dem i övre stallet.och det var minsann lättare sagt än gjort! Det är ju inte direkt som att plocka upp några tama hönor. Den största kalkonen slog till mig över kinden med ena vingen så det kändes som en riktig jävla örfil! Men efter lite tumult så fick vi dem dit de skulle. Olina berättade att Hubbe hade en liknande incident som Agnes häromdagen och halkade omkull. Nu börjar jag bli orolig att nån ska bli skadad innan den här halkan försvinner! Har vi tur så fryser den här nysnön fast. Jag har inte ridit på en hel månad skulle jag tro. Fast jag har ju kört släde två gånger i alla fall. Måtte det bli bättre framöver!
 
 
 
Vi hann iväg en snabbis till badhuset i Fränsta med barnen idag och väl där i vattnet längtade jag till Åre och Holiday Club. Barnen har tjatat sen i somras om att åka dit och nu börjar jag också bli sugen. Måste nog ta en titt om det finns några bra erbjudanden på deras hemsida!
Nej, om man skulle ta och avrunda kvällen med några Supernaturalavsnitt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0