Träningsfreak

Torsdagen den 13 februari
 
Jaha, så har det gått en hel månad sen jag var in här senast! Men före det var jag ju riktigt duktig tycker jag. Alla hjärtans dag i morgon, men vi har väl aldrig just firat den. Robert och jag har ju vår dag den 1 februari och nu har vi påbörjat vårt 25:e år tillsammans. Kan ni tänka er! Man ska inte börja räkna på sånt där för man känner sig så jäkla gammal!
 
Jag har tränat en del den sista tiden framör allt har jag sprungit mycket på löpbandet och det har lett till att jag äter som en häst, eller rent av två. Magen är som ett bottenlöst hål! Mina arbetskamrater blir nog snart äcklad av mina matportioner! Jag har fått tips om att det kan bero på att jag äter för lite proteiner, eftersom jag äter minimalt med kött. Jag klämmer ju i mig en ansenlig mängd kokta ägg varje dag, men det räcker kanske inte. Ska försöka äta lite tonfisk också kanske det funkar bättre.
 
Jag har laddat äggkläckningsmaskinen! Först stoppade jag i kalkonägg, eftersom de ska ligga en vecka längre än hönsägg. I tisdags stoppade jag i en salig blandning av hönsägg, så nu hoppas jag på många fina kycklingar.
 
I söndags for vi iväg på en liten tripp till Åre och Holiday Club tillsammans med min syster Ulla och hennes familj. Deras minsting fick magsjuka två dagar innan vi skulle åka , men tack och lov hann hon repa sig till söndagen! Och vi andra har klarat oss bra frånsett Ulla som var lite klen på söndagmorgon. Vi har förstås badat jättemycket, men även spelat lite bowling och slappat lite på hotellrummet. 
 
På kaninfronten har min Vita Lanthane fått arbeta en hel del! Tre honor är parade hittills och förhoppningsvis så blir några honor till brunstiga snart. Hoppas mycket på den Vita Lanthonan, som skötte sin sista kull jättebra och nu blir det ju en renrasig kull. Det blir fulltecknat i kalendern framöver med kaninungar och kycklingar!
 
Jobbhelg på Spångbro väntar härnäst, fredag, lördag och söndag. På måndag är ungarna och jag lediga och ska ta sovmorgon i alla fall! Fast Astrid är nästan besviken, när hon inte får fara på fritids, efterson hon trivs så väldigt bra.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0