Kalles fina form

Torsdagen den 12 september
 
Olina har lagt ner en hel del tid på att träna dressyr med Kalle och det har verkligen gett resultat! På bara någon månad har han gjort enorma framsteg! Han går i RIKTIGT  fin form redan och hans galopp blir bättre för varje gång. De har även hoppat hinder på 1m utan problem. Bådar gott det här!
Min egen ridning är nere på en minimal nivå! Det är jämt så mycket annat som ska göras. Jag tänker också mycket på Stellmaggs ålder och även om han har många fina år kvar så är nog vår riktiga "träningstid" över. Blir nog inga hårda hopp- och dressyrpass mer! Jag skulle vilja träna mer på att rida utan träns, men dagarna bara går utan nåt blir av. Måste skärpa mig! På lördag ska Stellan och jag skjutsa en barndomskamrat på hennes bröllop nere vid Vikbron. Vi övningskörde i går kväll och det gick jättebra.
 
Snart är vårt nya magasinbygge klart! Där ska traktorn och skopor, snöblad, balgrip och sånt stå. Blir förhoppningsvis plats över till några torrhöbalar och min maratonvagn. 
 
Penny är lite hovöm fram och jag har testat att tejpa på liggunderlag för att få henne att kliva på lite bättre bättre. Det funkar faktiskt, men är lite omständligt att göra varje gång och hon har ju PYTTESMÅ hovar så att sko henne är nog svårt. Jag provade därför att köpa hundskor på Arken men hon behöver en storlek större, så jag ska se om det går att beställa hem.
 
Fastän det har varit en otroligt fin sommar och början på hösten, så ser jag verkligen inte fram emot vintern. Kyla, snö och elände är verkligen inget för mig! Inte för att jag är en sån som ligger och pressar i solen på nån badstrand på sommaren, men allt är så mycket enklare då. Inget fruset vatten, vägar som ska plogas och dyra elräkningar! Desto mer man gör för att förenkla för sig på vintern desto dyrare blir det! Alla uppvärmda vattenbaljor, vattenledningar och uppvärmd sadelkammare kostar en hel del! Blääh!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0