Living life in the fast lane!

Söndagen den 19 maj
 
Nu har jag slagit nytt personrekord i långt mellan inläggen! Inte ett enda i april! Men det är då inte för att jag inte haft nåt att skriva om, snarare tvärtom, men hur ska jag hinna med att skriva om allt?? Dagarna snurrar på i en galen fart och jag kämpar hårt för att hinna med!
 
Elsa har fyllt 3 år och i vanlig ordning blev det ett rejält firande med ballonger, fiskdamm, glass, presenter och massa annat. Hon hade valt ut kort som hon ville ha som tårtbilder och det blev förstås två bilder på henne och Penny. Sen var vi så förvirrade att vi satte 4 ljus på tårtan i stället för 3! Vi köpte en massa virke och byggde på barnens lektorn, så nu är det två ihopbyggda torn. Det var en uppskattad present, som har använts mycket. Elsa har verkligen blivit en stor tjej med MYCKET egen vilja och humör. 
 
Samma helg som Elsa fyllde år blev Daisy dålig och fick problem att äta. Hon tog mat i munnen och tuggade, men verkade inte kunna svälja. Distriktsveterinären gav henne dropp och på måndag morgon åkte vi till kliniken i Bergsåker. Där undersöktes hon grundligt och på endoskopin kunde vi se STORA mörka partier i hennes matstrupe. Melanom!! Allt tydde på att hon hade cancer och jag grät hejdlöst! Hade vi inte haft nog med elände? Veterinären lovade oss att ta kontakt med alla tänkbara som kunde hjälpa oss, men just då kunde jag inte tänka på annat än att hon skulle dö. Men till min enorma glädje ringde han två dagar senare och berättade att han pratat med chefsveterinären på The Donkey Sanctuary och enligt honom fanns det åsnor som hade samma förändringar som Daisy utan att vara sjuka. Kliniken hade dessutom fått in en ponny som haft samma symptom som Daisy och förmodligen var det nån bakterie från jorden som gjort dem sjuka. Daisy blev bra igen och har inte visat några fler symptom och jag är överlycklig så klart!
 
Olina har varit ut på två tävlingar med Garlic och hämtat hem lika många rosetter! Oj, vad mycket som har hänt med Garlic sista tiden! Det är precis som att han vuxit om sig. Men Olina har ju verkligen lagt ner enormt mycket arbete på honom. Så roligt för oss som följer med att få se dem ta sig runt hela banan!
 
Vi har kläckt en omgång kycklingar till också. Nästan 40 stycken kläcktes, så nu är det knökfullt i hönshuset! Några har jag sålt och en hel del är bokade. Så himla roligt med höns!! Älskar att hämta in ägg från mina egna höns!
 
19 kaninungar har det blivit hittills och några har redan flyttat till nya hem. Vår vita Lanthona är jag mycket bekymrad för! Vilken stolla! Hon har övergivit två kullar och det var verkligen ledsamt att se så många ungar tyna bort.
 
Mork är bra igen efter att ha haft fång och vi har köpt ett hönät som täcker en hel bal och fast det är en hel del pengar så är det verkligen värt det. Det är MÅNGA timmar som man kan lägga på annat än packa hönät!
 På bästa Stellans rygg med Mork som handhäst. Lägg märke till våra nya fina Stall Tirsta tröjor!
 
Annars är det fullt upp på gården med att fixa hagar, bygga kaninburar till den växande kaninskaran, kratta och städa och så har vi ett antal kubikmeter ved att kapa och klyva. Och kanske försöka hinna med att njuta av den fantastiska försommaren vi har just nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0