Riddarutrustning och blötväder

Lördagen den 2 juni

Vilken blöt dag det har varit! Förra helgen fantiserade jag om att dra ihop ett gäng och dra ut på långtur, men väderprognosen i veckan fick mig att ändra mig och tur var väl det. Vilket jäkla ruskväder det har varit! Och det verkar som att det ska bli ännu värre i morgon! Blir inte så roligt att ha genrep på Lindberga i morgon inför riddaruppvisningen på nationaldagen.

Har mest tillbringat dagen med att fixa till min riddarutrustning. Sydde först klar min nya fana. Sen kapade jag svärdskidan som var alldeles för lång. Avslutningsvis målade jag min plastiga pilbåge svart och lindade in "handtaget" i läder, så den skulle se lite mer medelålders ut.

Hästarna är samtliga påpälsade med regntäcken. Stackars Afrodite frös så hon skakade, så hon har både regntäcke och fleecetäcke under. Det här kalla regnet i kombination med rejäl blåst är riktigt otäckt! Hoppas det kommer lite humanare väder framöver!

Sögu åkte hem till husse och matte idag. Han är en MYCKET trevlig häst som är varmt välkommen tillbaka! Men nu är jag en häst kortare och skulle behöva fylla hans plats med en ny. Jag tar gärna emot tips på en snäll och trevlig häst eller ponny som skulle passa in i vår lilla verksamhet.

Ännu inga kycklingar eller kaninungar, men förhoppningsvis är det inte långt kvar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0