Slitsam slädtur

Torsdagen den 19 januari

Idag fick Bestmaggan slita lite värre än vad som var tänkt, när vi skulle ut på slädtur Anita, Carola och jag. Först körde vi en sväng till Magnusson, men sen fick jag för mig att vi skulle köra lite på lägdarna. Så här i efterhand var det inte så genomtänkt! Först gick det jättebra, men sen kom vi ut på mer öppen lägda där det hade drivit och där gick det djävulskt tungt för stackars Bestmaggan. Vi blev tvungna att kliva ur släden och gå bakom och då gick det i alla fall mycket lättare för henne. Men en häst som går på i friskt tempo går en aning fortare än en människa, så jag som skulle hålla i tömmarna fick jogga en bra bit i knädjup snö. När vi väl kom fram till plogad väg var vi rejält svettiga allihop. Blir en tur på i bättre plogad terräng nästa gång!

Sen har jag tillbringat nästan två timmar i traktorn idag, eftersom det snöat så i natt. Från början kan jag tycka att det är lite rolig att köra traktor och skotta, men redan efter en timme så är man mer än nöjd.

Jag sålde min stocksaddle i början av januari och skickade den med bussgods som efterkrav. Tjejen jag sålde till löste ut paketet den 4:e, men jag har FORTFARANDE inte fått pengarna! Bedrövligt! Tydligen kan bussgods sitta på pengarna i 10 bankdagar och eftersom det varit trettondagshelg och ytterligare en helg, så blir det ju en halv månad. Jävla skit! Man är ju liksom inte alls i behov av pengar så här efter alla helger!

Pratade med syrran i dag och hon hade fått alla sina höns dödade att nåt djur i den storleken som kunde krypa in genom ventilen till hönshuset. Det hade varit rena slakten med fullständigt sönderslitna hönskroppar. Inte en enda höna eller tupp av 20 stycken klarade sig! Undrar just vad det kan ha varit för djur?

Astrid ser just nu ut som en tvättbjörn, eftersom blånaden hon fick i pannan sjunkit ner i ögonhöjd. Stackars liten! Och stackars mig, som har en sån vild unge! :) Men hon förefaller inte vara påverkad annat än att hon somnat tidigare än hon brukar.

Och så säger jag grattis till Olina som fyller 17 år idag!


Kommentarer
Postat av: olina

Jag tror att BM låtsades att det var jobbigt så att ni kunde få lite motion också!

Tack så mycket!

2012-01-19 @ 22:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0