Gamla hästar är bra hästar

Onsdagen den 18 januari

Jag har varit så klantig att, efter tre samtal från en påstridig försäljare, hoppa på ett tre månaders abonnemang på företagsrådgivning. Naturligtvis var det en baktanke med det fina erbjudandet och vips var jag fast på ett helt års abonnemang, som jag inte kunde bli kvitt. 7500 går det kalaset loss på! Men jag har varit ihärdig och mailat och ringt företaget och även säljaren och nu fick jag ett mail igår där Vd:n för företaget erbjöd mig att halvera fakturan. Nu vet jag inte hur jag ska göra. Tar jag inte det erbjudandet kanske jag blir tvungen att betala för hela året. Eller ska jag stå på mig och försöka bli av med hela abonnemanget? Usch, säger jag bara! Akta er jävligt noga för alla försäljare! Lägg på luren direkt så fort ni hör att det är en försäljare, för inget företag ger ut en massa "gratistjänster" utan att ha en baktanke!

Idag fick jag hämta Astrid på dagis eftersom hon åkt stjärtlapp och krockat med en stolpe. Tack och lov så hade ju hjälm annars vete väl tusan hur det hade gått! Nu slapp hon undan med en stor bula i pannan. Hon har varit ganska pigg, men betydligt slöare än hon brukar, så hon fick kanske en liten hjärnskakning. Jag vet inte om min äldsta dotter är vildare än andra, men så fort jag ser dagisets nummer på telefondisplayen, så tänker jag adrig att nån av dem blivit sjuka utan snarare " Åh, nej måste vi på akuten!". Astrid gör sig illa hela tiden och jag tänker att hon ska lugna ner sig , men ICKE! "Mammas flicka", säger Robert. :)

Jag har tänkt få igång Hubbe så att vi kan komma ut på körbanorna i år. Jag längtar efter att få tävla shettis igen! Det är mycket häftigare än att köra storhäst! Han fyller ju 20 i år, så det är väl bäst att sätta fart. Fast Stellan är ju lika gammal. Min hästverksamhet är som ett senioroboende för hästar (och alla andra djur för den delen!). Bestmaggan är 21 och Afrodite är hela 24. Men jag har absolut inget emot gamla hästar, så länge de inte dras med skador. De är oftast lugna och erfarna. Många har skräck får fånghästar också, men sköter man om de på rätt sätt så är det ett mindre problem än många tror. Hubbe, Bestmaggan och Afrodite har alla haft fång, men funkar bra nu. Bestmaggan var riktig eländig, stod på klinik och skulle snudd på avlivas. Det var innan hon kom till oss och vi har aldrig märkt av det. Afrodite var också dålig så vitt jag hört, men samma där; vi har inte haft nåt problem. Hubbe måste man kanske tänka till lite mer med, men nu har jag en"Slowfeed" i den hage han går i och det är toppen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Håller med om att gamla hästar är bra hästar! Mina är ju liksom inte purunga de heller... Kul att du bloggar lite igen! Håll i det här nu!

2012-01-19 @ 08:08:08
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0