Första inlägget 2012

Måndagen den 16 januari

Julen kom och gick i en rasande fart och likaså nyårshelgen. Vi är redan ett par veckor in på det nya året och jag längtar verkligen till våren. Det är så härligt att det redan märks att solen är uppe längre! Sen är det ju minsann inte fel att det är väldigt varmt för årstiden. Fast jag har gärna några minusgrader, så det inte blir så isigt och eländigt. Jag har verkligen inte ridit så mycket hittills i vinter.Dagarna går åt till den vanliga skötsel av gårdens alla djur, men nu när det blir mer och mer dagsljus så kan man ju rida på kvällarna också. Men det blev några härliga slädturer före jul med både Stellan och Bestmaggan.

Lilla kaninen Fia-Lotta har vandrat vidare till de evigt gröna ängarna. Vi vet inte hennes exakta ålder, men hon var några år redan då vi fick henne. Hennes bortgång innebar att marsvinen Torkel och Donke blev ensamma i sin bur, så de fick flytta in till oss. De trivs jättebra i vårt kök och Elsa försöker utfodra dem med allt ifrån isglass till jordnötsringar.

Idag hade jag en mycket produktiv dag. Förutom det vanliga pysslet fick fåren fick ett nytt lås på dörren till sin stuga, jag körde två höbalar från grannens höloge, jag storstädade åt hönsen, Sven-Ragnar och fåren, jag körde en vedsäck åt mamma och pappa med traktorn och fyllde nytt spån i nedre stallet.

Robert är i Stockholm på kurs, så Astrid och jag dukade fram chips och dip efter att Elsa lagt sig och nu sitter vi i soffan och slöar. Vi har sjungit "En fattig boddräng" i minst två timmar, eftersom hon är fast besluten att lära sig alla verser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0