Våren på gång?

Söndagen den 19 februari

Meningen var ju att Garlic och Epson skulle ut på första hopptävlingen idag, men jag litade lite för mycket på vädervarningarna från SMHI och tordes inte ge mig iväg vare sig med lastbil eller transport. Tyvärr så visade det ju sig att det inte alls blev så dåligt väder, snarare blev det en fin vårdag, och nu är det ingen tävling före april om jag minns rätt. Olina i stället körde ett träningspass med Stina som lär sig mer och mer trick. Nu kan hon gå i åttor runt Olinas ben, gå på bakbenen, hoppa upp på en pall och vidare upp på Hubbe, som ser inte allt för glad ut åt detta påhitt med att ha getter på ryggen. Ellen hamnade i slagsmål med Lucifer och brottade ner honom på backen, eftersom han fått en ful ovana att vilja stångas med människor. Svårt att ha honom lös då han är en ganska stor kille!

Vi var ju till Glacialen förra helgen och hade ponny/åsneridning och även slädkörning. Det var lite väl mycket grus på vägen där jag skulle köra, så jag blev tvungen att gå runt kvarteret med en grep och kasta upp snö på vägen. Stellmagg skötte sig VÄLDIGT bra, fast han var från början lite brydd över att han var tvungen att stå still och invänta kunderna. Penny var ju som vanligt exemplarisk, vet inte vad som ska kunna gå på tok när hon är med, och även Afrodite skötte sig bra.

Vi har fått en ny häst uppstallad här. Det är en islänning vid namn Sögu, som är 17 år. Han har visat sig vara ganska svårfångad, men när man väl fått tag i honom , så är han lätthanterlig och snäll. Utseendemässigt skulle han kunna vara en 150 kilo tyngre helbror till Afrodite. De har samma färg och tecken.

Jag besiktade lastbilen förra veckan och det gick sådär, måste fixa rost och besikta om. Men jag trodde faktiskt att det skulle vara mer. På vägen upp till Ånge mötte jag polisen som vände och körde ikapp mig. De hade antagligen kollat plåtarna och sett att jag hade körförbud. Jag svängde in till vägkanten och skyndade mig att hoppa ur, eftersom jag inte kan öppna förarfönstret! :) Men de var så trevliga och sedan jag visat körkortet och blåst fick jag åka vidare. Väl på besiktningen fick jag lära upp besiktningsmannen att jag inte behöver ha säkerhetsbälten bak i lastbilen. Han trodde mig inte först, men efter en titt i datorn gav han sig! Så nu vet ni det; inga bilbälten behövs i baksätet på en lastbil, fast jag tänker försöka få till det ändå. Känns otryggt att skjutsa obältade passagerare.

Ojojoj, vad vi har varit sjuka i familjen! Ungarna hade magsjuka innan förra helgen och ändå fick de det igen på tisdag! Även jag fick mig en släng och Robert åkte på halsfluss av värsta sorten. Det måste väl bara ta slut snart! Jag har inte varit på jobbet många dagar sen januari!
Vi hann ju med en liten minitripp till Åre från söndagen till måndagen. Elsa fick stanna hos Lena och Astrids kusin Linnea följde med istället vilket var lyckat eftersom de är äldre och kan greja lite själva och sov tillsammans i egen säng på hotellet. Jag är besviken på Holiday Club, eftersom poolen för halvstora barn var avstängd, så det fanns ingen rutschkana som tjejerna kunde åka i själva. Andra gången som vi är iväg och det är en pool som är avstängd.

Lägger upp några bilder från två vintrar tillbaka då Madicken fortfarande levde. Vilken mild vinter vi har haft i år mot för de två senaste! Kolla in istapparna på Pennys täcke!
 








Blev en hel del jobb med hö den vintern också! Var lite skönt att stå bredvid och kommendera! Jag var ju gravid med Elsa då.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0