Slut på augusti

Jag förstår om ni börja ledsna på min blogg! Jag skriver ju nästan aldrig! Men jag har faktiskt väldigt lite tid över till att skriva här och så tycker jag inte att det är så roligt att blogga när det har hänt nåt tråkigt och det har det ju gjort.
 
Det tråkiga som hänt är ju att vi har förlorat vår nyaste häst Eldmaggen. Han smet ur hagen och gick upp på järnvägsspåret och blev påkörd. Jag är tacksam över det faktum att han dog ögonblickligen och att vi slapp se själva olyckan. Då hade man väl blivit traumatiserad för livet! Vi blev nog så chockade av att se resterna av honom! Ena sekunden en trevlig häst i sina bästa år och i nästa något obeskrivligt som ryms i en halv traktorskopa. Väldigt synd att vi inte fick ha honom längre för han skötte sig mycket bra. Eldmaggen var Bestmaggans avkomma efter Elding och blev 8 år.
 
Vår kaninflock har utökas med några individer så nu är vi uppe i tolv stycken. Jag och Ellen var till Mittiamässan för ett par helger sedan och träffade en supertrevlig utställare som födde upp kaniner. Han höll på både med utställning och köttkaniner. Det där med kött intresserade mig, så jag fick med mig 4 stycken av rasen Vit Lant, som tydligen är den bästa matkaninen. Men de är fortfarande ganska unga, så jag får vänta ett tag innan jag parar dem. Återstår att se om jag klarar av att äta upp dem! Det blir till att inte gosa så mycket med de som ska ätas!
 
Antalet höns har har också utökats och nu har vi 16 stycken.De flesta är kycklingar, så har jag otur så kan ju många vara tuppar. Jag håller tummarna för att jag får mest höns så jag får mängder av ägg nästa år. Vore kul att vara självförsörjande med ägg.
 
Har hunnit vara ut i bärskogen två gånger hittills. Inte mycket att skryta om kanske, men jag fick ihop en del lingon.  Har plockat rödvinbär åt mamma och ska till med alla svartvinbärsbuskar nu. Vore roligt att göra nåt av alla röda krusbär, som mamma har.
 
Var till Ånge på loppis idag för att försöka bli kvitt lite grejer, men som vanligt blev det mera hem än dit. Hittade två par ridstövlar åt Astrid och en transportbur. Fyndade även ett par Easyboots åt Elin och Mork till löjligt bra pris. Men som sagt, jag hade hoppats på att få sälja lite mer grejer.
 
Inte så mycket kvar av min jättelånga ledighet nu. I dag är det bara två veckor kvar! Hur kan tiden rusa så fort!?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0