Avmaskning

Torsdagen den 5 april

Idag har vi haft avmaskning på hästar och åsnor. Odlingen har visat på förekomst av stora blodmasken också, så det kan ju vara en anledning till Stellans problem att hålla vikten. Till veckan ska vi ner och titta på hans och Morks tänder också. Så då är det väl fasen om han inte ska bli fet och fin!

Jag har köpt ett lastnät till släpvagn på K-Rauta som jag har knutit in höbalen i den övre hagen i och hittills har det fungerat bra. Maskstorleken är ungefär 4x4 och det ska ju vara perfekt sägs det. Allt eftersom bunten krymper kan man dra åt lastnätet.

Kalle såg bra ut i sitt ben idag, så det var nog nåt tillfälligt tack och lov.

Hade hoppas på att jag skulle ha hunnit ut och provat min nya sadel, men jag och barnen har varit febersjuka och rejält hostiga om vartannat. Jag får det nog riktigt kämpigt att ta mig igenom arbetsdagen i morgon, men med tanke på vilka pengar man förlorar på att sjukskriva sig på ett 10,5 timmars arbetspass på en långfredag, så har jag inget val. Sen är jag ledig till på tisdag, så jag får väl vila i helgen.

Glad Påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0