Ytterligare en långritt

Tisdagen den 11 oktober

Jaha, då har hela september passerat och även en bit av oktober. Snart dags att ställa om klockan, så det blir ÄNNU tidigare mörkt och eländigt!

Ytterligare en långritt har hunnits med och den blev mycket lyckad, men också mycket kall. Man har väl liksom inte riktigt vant sig vid kylan än. Vi var ett gäng på 5 personer som tog oss an Mitt-Nordenleden upp till Skinnsjön, där Robert mötte upp med varm Tacosoppa. Den gjorde verkligen gott i våra stelfrusna kroppar!
Jag har en ny häst som bara har varit på gården i 1 1/2 vecka, men som redan redan gjort sig populär hos de som ridit honom. Det är ett stort varmblod på 11 år som heter Cappucino, men vi kallar honom Kalle. Han visat sig vara mycket snäll och lätthanterlig. Dock är han nog inte van att gå på så långa turer, så han var lite sliten dagen efter. Fast det var några av ryttarna också!

I helgen hann jag med tjejernas hjälp med att byta en bit av staketet i övre hagen och inte ens Hubbe har varit på rymmen sen dess. Tösen är lite bekymrad för hon kan inte gå mellan hagen och stallbacken som hon vill längre. Jag har också tillverkat en "Slow Feed automat" till åsnornas hage. Nu kan inte de, Mork och Hubbe vräka i sig hur mycket och hur fort som helst. Kanonbra! Dock är den en aning liten, eftersom jag måste fylla på två gånger om dagen.
Robert har hjälpt mig med att dra vatten till stugan vid stallet och jag har köpt ett minikök dit. Dessutom har jag köpt en pytteliten varmvattenberedare. Nu är den fullt beboelig!

Jag har lyckats med konststycket att få min gamla Volvo godkänd ytteligare ett år hos Bilprovningen utan en endaste anmärkning. Robert är fortfarande i ett lindrigt chocktillstånd över det. Med tanke på att jag tejpade fast instrumentpanelen runt ratten innan jag körde in dit, så är nog jag också det.

Jag har börjat jobba på Spångbro i köket igen, men jag har gått ner till 75% för att hinna med barn, familj och verksamhet. Jag jobbar långa dagar, men väldigt få och det känns bra hittills. Synd att det är så långt att åka till jobbet!



Kommentarer
Postat av: Anna

Ny häst?! Tjoho!

Upp med en bild på Kalle! Nyfiken ju!!

2011-10-14 @ 08:20:24
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0