Vintern dröjer

Måndagen den 21 november

Aldrig kunde man väl tro att det skulle gå att ha vattenslang liggandes ute för att vattna hästarna med så sent på året! Jag tycker det är helt jäkla underbart att det inte kommit någon snö och kyla ännu. Jag är ju som vanligt sent ute med att göra klart inför vintern, så det här vädret är perfekt för mig nu när jag jäktar som en idiot med att stoppa allt under tak. "Det är på kvällen den late får bråttom", ni vet! Vi har ju dessutom börjat bygga ett snedtak på nedsidan av stallet för att parkera traktorn, skottkärror mm under, så det får gärna dröja en vecka till innan snön kommer.

Lakris, Lucifer och Gerd har flyttat in i sitt nya hus, som är en lekstuga modell större. Jag har gjort två boxar i den, Gerd har en egen och Lakris och Lucifer delar på en. Det är alldeles lagom storlek på stugan för att de ska kunna värma upp den själva.

Vi var ju till Åre första helgen i november och Astrid var som vanligt mycket nöjd med att bada, bada och åter bada. Jag tog mod till mig och doppade mig två gånger i "isvaken" i saunaworld första dagen, men på söndagen fegade jag ur. Brrr! Jag hade hoppats att Anna och jag skulle få några minuter för oss själva, jag hade till och med varit på Systembolaget och handlat lite, men som vanligt blev vi sittandes på hotellrummet med varsin barnaskara medan karlarna drog iväg! Nästa gång tror jag att Anna och jag ska åka själv.

Det är ju dags att börja fixa inför advent också. Jösses, vad dagarna rusar iväg.

På min hemsida kan kan ni se ett filmklipp från Stellans dressyr i Timrå.
http://www.stalltirsta.se/31779336

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0