Ljusare dagar

Onsdagen den 16 mars

Jag blir så jäkla glad av att dagsljuset blir längre och längre för varje dag som går! Och bättre ska det bli! Känns som att man får ut mer av dagarna. Förut fick jag ångest redan vid tolvsnåret då jag kände det som att det nästan var kväll. Å andra sidan så är det bara tre månader tills det vänder igen! Hemska tanke!

Lakris blir piggare och piggare och pucklar åter på getterna, när de blir för sturska. dock kan hon snubbla om hon galopperar iväg alltför fort, men jag hoppas det blir bättre. Min "åsnepolare" i Ljusdal ska arrangera "Djuren dag" på Bommars hembygdsgård i Letsbo den 10 juli och jag har lovat att komma med alla djur jag får med mig. Vi är ju vana att ha får och grisar i bagaget och kaniner och marsvin i famnen, så det ska väl gå på nåt vis. Framför allt vill hon ju att vi ska visa upp åsnorna och ha lite tävlingar med dem. Hennes sto lär väl som vanligt vinna allt! Gäller att hårdträna Daisy och Jack! Sen måste vi lära getterna lite tricks och kanske lite agility. Hon vill även att jag ska ta med mig mina riddarspelskollegor och ha en liten uppvisning, men för mig blir det svårt att få med Stellmagg. Kanske får ta Jack i stället! HAHAHA! Det vore slutet för min verksamhet (och mitt liv)!! Alla som har sett Jack använda trav och galopp vet vad jag talar om. Ser framför mig hur vi spetsar oss på svärdet efter att ha gått omkull!

Idag träffade jag mannen från ALMI angående min "innovation" till hästtäcken. Vet inte om jag blev så mycket klokare men han skulle kolla upp en del grejor åt mig och tala med lite kollegor. Hoppas det leder nånstans. Det svåra är ju att utveckla min idé då jag i princip inte får tala med folk pga sekretess. Nåja, den som lever får se!

Kommentarer
Postat av: olina

HAHAHAHAAH jag ser scenen med jack framför mig.

2011-03-16 @ 21:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0