Holiday Club (igen)

Onsdagen den 23 mars

Strax före helgen hittade jag billiga restplatser på Holiday Club I Åre och blev sugen på att fara.Efter att ha frågat halva släkten, inklusive Robert, om de ville följa med mig och ingen nappat, så övervägde jag att fara själv med barnen. Men så fick Olina och Ellen för sig att de ville följa med och vi stack iväg på söndagförmiddag.
Elsa har plötsligt blivit väldigt mammig, så det var inte lätt att lämna över henne till någon av tjejerna för att kunna göra nånting på egen hand. Men på måndag då hon sov lunch stack jag faktiskt ner och lade mig i solariet en kvart. Sist jag solade solarium gick jag nog på gymnasiet!
Vi hade i alla fall det lugnt och mysigt och var i vanlig ordning inte utanför dörrarna förrän vi skulle åka hem. Pizzan fick vi levererad upp till hotellrummet! Sista dagen så checkade vi ut, men stannade kvar för att Astrid skulle få bada. Dock så var hon konstigt nog nöjd efter bara någon timme och hon sov hela vägen hem. Men idag så fick jag förklaringen då jag fick hämta hem henne från dagis efter bara en timme, eftersom hon fått hög feber. Tur att hon inte blev så dålig, när vi var i Åre!

Måste säga att Arbetsförmedlingens kvarnar mal långsamt! När jag gick Starta eget utbildningen i vintras, så sades det att hela processen med att söka Starta eget-bidrag och träffa konsulten från EGT skulle ta 2-3 veckor.Vilket skämt! Jag är uppe i alla gånger fem veckor nu och har efter visst tjat fått tid nu på fredag. Herregud, det är ju tänkt att jag ska börja jobba om mindre än två veckor! Min chef vill ju veta (och jag med!). Jag hoppas allt går bra nu för jag är så taggad att sätta igång! Vilken jävla besvikelse om jag inte skulle få det!

Plogade ridbanan i lördags. Jäklar, vad mycket snö! Nu är det tre meters vallar runt hela banan och jag undrar hur lång tid det tar innan det tinat bort. I alla fall så hann jag med att rida lite Stellan där, när jag var klar. Vilken fin häst jag har! Önskar att jag hade tid att träna RIKTIGT. I bästa fall blir det nån gång då och då, så det blir ju aldrig nån vettig träning, eftersom han inte har varken kondis eller muskler. Inte jag heller för den delen! Olina och jag har lovat varandra att göra lite sit ups och armhävningar varje dag och jag har fan träningsvärk. Vilket bedrövligt skick man är i!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0