Bortkastade pengar

Torsdagen den 20 januari

Jaha, så har det helt plötsligt gått lång tid sen jag skrev nåt sist! Egentligen är väl det ett sundhetstecken att man har lite vettigare grejer att göra än att sitta här framför datorn. Fast jag ÄLSKAR ju att skriva också och fantiserar ibland om att ha ett jobb där jag fick skriva en massa nonsens. För fan, vissa gör ju grova pengar på att skriva om lösögonfransar och vilka skor man måste ha! Och DET är bortkastat i det här hemmet kan jag säga! Dagarna före jul var jag till Sundsvall och klippte mitt långa hår ungefär 2 decimeter och kostade till och med på mig en professionell ögonbrynsplockning på Make Up Store. Väl hemkommen gick jag och kastade mig håret framför sambon och gymnastiserade med mina välansade bryn och förväntade mig en uppskattande kommentar. Jo tjena, efter ett och halvt dygn av väntande gav jag upp och gick på riktigt offensiv och frågade rakt ut vad han tyckte om min nya frisyr. "Vadå, har du klippt dig eller?" Fattar ni hur jag har det?! Nu får det växa vilt på ALLA håll! ;) Här ska jävlar inte kastas bort en massa pengar på såna onödigheter, när jag kan ropa in en ny sadel på Tradera.

Nästa helg drar vi till Åre och Holiday Club med Lena, Elin, Daniel och Linnea. Då ska det badas och slappas för hela slanten ! Men vi har haft obeskrivliga besvär med bokningen måste jag säga. Rum har blivit avbokade fast vi inte bokat av och det blev dyrare än vi först trott. Men men, nu ska det vara kirrat, så på fredag morgon sätter vi kurs mot Åre. Ellen och Olina får det otacksamma jobbet att sköta om Farmen när jag är borta, så för deras skull hoppas jag att det blir bra väder.

Elsa växer så det knakar och flyger fram över golven i sin gåstol. Nu går det minsann inte att lämna saker framme hur som helst. När övriga familjen drar till Åre ska hon bo hos min syster Ulla som är högravid och är räknad till att föda i mitten på februari. Hoppas hon kniper till vi kommer hem från Åre!

Jag har ju gnällt hos Lions om varför de tagit bort traditionen med hästkortege på julskyltningen i Fränsta och jag har faktiskt lyckats återinföra det. Men inget gott som inte har nåt ont med sig! Jag blev ansvarig! Kul! Nåja, nu har ni lång tid på er att anmäla era kusar till mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0