Semester!

Måndagen den 31 januari

Jaha, då var man hemma igen efter en helg på Holiday Club i Åre! Såna här gånger går tiden alldeles för fort! Jag kan då i alla fall rekommendera Holiday Club till alla barnfamiljer. Vi gick in på hotellet på fredag eftermiddag och kom inte ut förrän vi åkte hem på söndag eftermiddag! Du kan gå över till gallerian bredvid genom en gång över järnvägen och du behöver inga utekläder eller liknande överhuvudtaget. Underbart! Extra mycket värt den här helgen eftersom det var full snöstorm i Åre. Synd för de stackare som åkt upp för att åka skidor, men vi märkte aldrig av det. Vi beställde t.o.m hemkörning av pizza ner till hotellet och de kom till och med ända upp till rummet om man ville det. Lyxigt värre!
Astrid har verkligen fått sitt lystmäte vad gäller att bada och åka rutschkana. Jag blev förstås tvingad att åka den stora rutschkanan med henne, eftersom hon bara ville åka med mig. Sen utmärkte hon sig genom att släppa århundradets rökare i omklädningsrummet och skrika till syrran " Lena, vilken jävla brakskit!" varpå alla glodde på henne och trodde att det var hon som var skyldig.
Jag är då absolut botad från eventuella tveksamheter av att visa mig naken. Det är då minst ett tjugotal män i varierande ålder som sett mig helnäck i omklädningsrummet! Det är ju fan omöjligt att försöka vara pryd med en hel flock ungar som ska in och ut i dusch och omklädningsrum och då dessutom komma ihåg en handduk åt sig själv. Lena var dock strået vassare och hamnade i herrarnas dusch!

På fredagen överlämnade jag såväl hela farmen som mitt hus i Ellen och Olinas vård och de hade verkligen skött sig. De hade utöver all vanlig skötsel storstädat stallet och den stora stallgången, så jag hade knappt nåt att göra idag. Tror jag måste åka iväg lite oftare!


Kommentarer
Postat av: olina

jag och ellen var förvånade hur bra det gick och hur effektiva vi var! det är alltid roligt att hjälpa till! dessutom är din soffa och ångbastu inte helt fel efter en dag i stallet må jag säga!

2011-01-31 @ 19:51:53
URL: http://krossarn.blogg.se/
Postat av: ulla

Hej

vi har precis förlorat en åsna förmodligen av hyperlipemi.

Det är så svårt att se vår lilla åsna Freja sörja sin vän, Vi söker med ljus och lykta efter en kompis till henne. Kanske du vet någon som har en liten åsnetjej eller vallack till salu.

Ulla i dalarna

[email protected]

2011-02-09 @ 11:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0