Varm december

Söndagen den 11 december

Inte ens två veckor kvar till julafton och nu har vi fått lite snö, men vi har sluppit extrem kyla i alla fall. Vi hann precis bygga klart taket utanför nedre stallet innan snön kom, så nu kan man parkera traktorn, släde, skottkärror och lite annat smått och gott där. På tal om släde, så är jag så sugen på att ge mig ut på vinterns första åktur. Stellan har inte gått mycket sen vi var till Timrå, så han uppskattar säkert att få lite att göra.

Penny och Tösen har fått nya karriärer som statister i levande julkrubbor. Först var de till Fränsta på julskyltningen och idag var de till Ånge kyrka på familjegudstjänst. Det har varit mycket uppskattat och de har skött sig jättebra.

Jag har massor av julklappar kvar att köpa, men till Astrid och Elsa har jag köpt de flesta. Astrid är så spänd inför julafton och längtar jättemycket. Det är så mycket roligare med julen, när man har barn och blir smittad av deras juliver. De har varsin kalender med en leksak för varje dag och Astrid kan vakna mitt i natten och fråga om hon får gå och öppna dagens lucka. Hon har dessutom bestämt att vi ska sova på soffan på natten till julafton, så vi kan få en skymt av tomten, när han kommer för att lämna klapparna under granen.

På åsnefronten har det varit väldigt lugnt på sistone. Daisy har ju haft ett stort sår på ett bakben, som jag smörjt med penicillinsalva, men hon har verkligen INTE uppskattat det och till slut fick det självläka eftersom jag var rädd att hon skulle bli folkskygg för all framtid. Jack har haft några kolikanfall, men det är ett tag sen sist tack och lov. Penny har ju varit mest aktiv med sina julspelsuppträdanden.

Övriga djur är pigga och glada, men hönsen gillar inte snön så mycket och är mest i stallet. Samma gäller grisarna som mest ligger och trynar i sina höbäddar.




Kommentarer
Postat av: carola/Thony

Jag var med på familjegudstjänsten och Penny och Tösen skötte sig exemplariskt, hihi herde carola o tösen promenixade där.. var kul att du hade dom o kunde hyra ut dom.. kanon !!!1 hoppas allt e bra och med svenne brallan oxå , hojta till när det är matdax igen...kram

2011-12-12 @ 16:00:59
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0