Sadelköp

Fredagen den 10 september

Känns som att jag fått en del gjort den här veckan faktiskt. Och det trots att jag inte sett röken av mina stalltjejer!
Har bakat småkakor tre dagar i rad, målat skjutporten på logen, målat en del av väggen vid nedre stallet och målat panel till huset. Jag hjälpt mamma och pappa att byta gummilister runt fönstren på huset och målat panel runt deras nya dörr. Sen har jag ju det evinnerliga packandet av hösäckar på grannens loge varje dag.

Har hittat en sadel på nätet som jag funderar på att köpa för att använda på riddarträningarna.

Ser som en korsning mellan stocksaddle och westernsadel. AnnaPanna påstår att stocksaddles är sköna att rida i och att man sitter otroligt stadigt, så den här kanske kan vara nåt. Astrid har ju en rosa stocksaddle, men den är det övergjord på och jag gillar inte riktigt det. Men det finns inte på den här modellen vilket jag tycker är ett plus och så ser fendrarna väldigt mjuka ut.
Köpte en sån här sadel till Jack:

Åsnefolk rekommenderar såna här sadlar till åsnor, så jag fyndade en billig i Sundvall, men har inte hunnit prova den än. Den förra sadeln jag köpte till Jack var alldeles för smal, vilken egentligen gladde mig, eftersom det innebär att han blivit grövre och behöver normal mot vid bom. Så den ska jag försöka sälja om det finns nån som har så smal häst.

I morgon kommer Robert hem och ni kan ge er fan på att jag ska ha sovmorgon på söndag! Herregud, en eloge till alla ensamstående småbarnsföräldrar! I går var Astrid vaken till nästan elva och fort hon hade somnat vaknade Elsa och skulle ha bröst. När jag sen hade matat, bytt blöja, nattat och rastat hunden var jag så vaken att det blev en stunds slötittande på TV. Bara fyra timmar senare vaknade Elsa igen och jag hann bara sova dryga timmen sen, innan Astrid vaknade och skulle ha högläsning av Nalle Puh. När jag läst färdigt boken och slagit på Disney hann jag sova nästan tjugo minuter innan Elsa vaknade igen. Jag blir alldeles vimsig i skallen av att sömnen blir så uppdelad. När Astrid var bebis somnade jag inte en enda gång medan jag ammade på natten, men nu sitter jag med gamnacke och öppen mun nästan varje gång. Längtar till jag får sova en hel natt ostört! Om bara några år kanske!

Supernatural i kväll börjar inte förrän 00.00, vilket förmodligen innebär halvkoma för mig. Tur att jag spelar in varje avsnitt! Såg ni Whitechapel som gick tre kvällar i rad nu i veckan? Riktigt bra faktiskt, var lite mörkrädd när jag var ute med hundarna efteråt. Mer sånt!


Kommentarer
Postat av: olina

herregud! du hinner ju med hur mycket som hellst, även fast vi inte varit där. jag antar att skolan är alldeles för intensiv såhär i början, men jag hoppas att det blir bättre snart! känner mig som en dö sill klockan 9 på en fredagskväll, det är inte normalt :)

2010-09-10 @ 21:27:52
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Jadu, det tar nog några år innan man får sova ordentligt igen. När man tänker så så känns det nästan som om man vill gråta en skvätt. Men, men det är väl bara att bita ihop...

2010-09-10 @ 21:40:09
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0