Hektisk helg

Söndagen den 17 oktober

Det blev verkligen en jäktig morgon i går1! Jag klev upp halv sex och gick ner för att sätta i motorvärmare på lastbilen, eftersom det var så kallt. Sen gick jag hem och varmkörde bilen, så den skulle vara varm till ungarna skulle skjutsas till Lena. Båda två sov så gott att jag skämdes, när jag skulle väcka dem. Halv sju kom jag till Lena och Elin åkte med mig tillbaka, men först for vi till Klöstre för att hämta Olina.
Hästarna var mer än ystra och galopperade omkring i hagen en lång stund innan vi fick fatt i dem. Det är inte alltid bara fördelar med att ha stora hagar! Jag hade planerat att åka runt halv åtta, men som vanligt sprack den tidsplanen. Klockan hann bli lite över åtta innan vi kom iväg. Frukost var inte att tänka på! Fick mig något till livs först lastbilen på vägen hem i form av några chokladkolor..
Jag blev felfri i grundomgången med Stellmagg och det kändes jättebra. Men tyvärr körde jag alltför "offensivt" i omkörningen och jag rev 4! bollar. Så dåligt resultat har jag aldrig fått! Och det med min bästa häst! Usch, vad jag blev arg på mig själv!
Bestmaggan gick minst lika bra i grunden och i omkörningen tog jag det lite lugnare. Det brukar jag i och för sig alltid göra med henne, eftersom hon inte kan galoppera så samlat som Stellmagg. Å andra sidan kan hon ju trava ganska fort och vägvinnande. Tyvärr rev vi ner en boll ändå. I resultatlistan hamnade jag på en tredje plats med Bestmaggan och en sjätteplats med Stellan. Synd att det dröjer ända till våren innan man kan få chans att ta revansch!

Tjejerna filmade ju från kuskbocken och fast det inte blev särskilt rafflande att se, så lägger jag upp det här.
På hemvägen svängde jag in på Birsta för en snabbshopping på Willys och en liten titt på Hööks. Sen blev det full fart hem. Väl hemma blev det ännu mera jäkt, eftersom vi skulle bjuda några kompisar på tacos på kvällen. Barnen hämtade jag hos Lena, när jag skjutsade hem Elin. Efter ett litet stopp i Tirsta för att lämna av Elsa till Robert och hämta Astrids favoritmarsvin skjutsade jag hem Olina och lämnade Astrid där, eftersom hon skulle vara barnvakt. När vi väl fått i oss mat och satt i soffan och myste framför kaminen höll jag på att somna flera gånger. Kul värdinna! Nåja, Anna verkade lika trött som jag så det blev en ganska tidig kväll. Astrid var också trött, så hon somnade nästan på en gång, när jag hämtat hem henne. T o m Elsa var trött och sov till lite efter halv åtta i morse och det var så skönt med sovmorgon.

Idag har jag hållit ganska högt tempo också. Lagade lite på staketet i övre hagen först och sen när tjejerna kom byggde vi om en del av nedre beteshagen för att få till bete åtminstone en vecka till. Sen hjälpte de mig att bära upp en soffa på övervåningen, vilket innebar att vi fick lyfta av altandörren och skruva bort räcket på trappan upp. Slutligen röjde jag plats i vårt varmförråd och så bar vi ut frysboxen dit. ganska tugnt eftersom vi inte orkade tömma den först! Vi ska ju riva väggen mellan hallen och tvättstugan och göra större hall, så i utrymmet under trappan (där frysboxen stod) ska ställningen för smutstvätten stå. Tvättmaskinen och torktumlaren ska stå där vi har duschen nu och vi ska duscha i kabinen till ångbastun (som egentligen är en megastor duschkabin). Blir nog bra till slut!

Försökte släppa getterna med Lakrits men det var ingen hit! Lakrits galopperade runt runt med stackars getterna före och så fort de stannade stångade hon dem. Nej, de får nog bli större så de kan ge igen innan jag provar igen.

Känns skönt så här på söndagskvällen, när det känns som att man har åstadkommit nåt vettigt för en gångs skull!

Bestmaggan grundomgång


Stellan omkörning





Stellmagg grundomgång







Bestmaggan omkörning


Kommentarer
Postat av: maria k

ojojoj,vad du grejar!jag blir stressad bara av att läsa,du verkar ha mycket att stå i..men kul att läsa vad en f.d klasskompis sysslar med under dagarna!ha det bra/maria

2010-10-17 @ 22:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0