Lastbilen är lagad!

Fredagen den 15 oktober

Till min stora glädje och lika stora förvåning blev lastbilen klar i eftermiddag! Sån tur brukar jag inte ha! Jag blev minst sagt helt euforisk av glädje! Nu får jag med mig både vagn och hästar. Tyvärr så har dressyrdomaren blivit sjuk, så den blev inställd. Jag hade ju tom TRÄNAT riktigt för första gången! Nåja, jag får väl ge järnet i precisionen i stället. Tänkte be den som groomar att filma från kuskbocken, så ni kan få se hur det ser ut.

Sven-Ragnar, alias Grävlingen, har varit sysselsatt hela dagarna med att gräva och böka i hundgården. Idag fick jag till min fasa se honom i Ullas hage! Han hade grävt sig ner vid staketet och bökat loss armeringsmattan och krupit under. Tack och lov hade hon inte sett honom och han fattade nog inte att han var inne hos henne. Nu har jag dragit ihop stängslet med armeringen med ståltråd, så det borde hålla honom inne.

Jag har också storstädat hos alla smådjur inklusive getter och får. Ellen och Olina hade ju lovat göra det förra helgen, med de partajade på lördagen så de syntes aldrig till överhuvudtaget på söndagen. Nu är det i alla fall gjort och alla har rent och fint. Jag hämtade hem en full släpvagn med spån i tisdags, så nu kan man slösa ordentligt med spån. Luktar så gott när stallet är fullt med ny spån.

Ikväll blir det tidigt i säng, åtminstone före tolv, så jag orkar kliva upp vid femsnåret i morgon bitti. Måste hinna med att skjutsa Astrid och Elsa till Lena innan vi ska fara. Robert jagar ju och far tidigare än jag.

Håll tummarna för att det går snabbt och felfritt i morgon!

Kommentarer
Postat av: carola

Men nu jäklar trot jag Svenne blitt tokig.. som ALDRIG har bökat någon gång oavsett vart han varit.. o snacka om att leka med döden o dra in till Ulla.. haha.. tror han blitt tokig. fast morgon fyller han 4år ...lillgrisen. hoppas han inte rymmer nå mera för så där o böka får han ju inte göra hmm..dummma gris..

kul att du kommer iväg imorgon. kanon.. håller tummarna för dig...

2010-10-15 @ 22:39:52
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0