Snart två år

Tisdagen den 12 oktober

I helgen är det dags för precision- och dressyrkörning i Timrå. För första gången har jag tränat innan en körtävling! Eller tränat, men Stellan har i alla fall dragit vagnen (första gången sen Stöde i maj!) en gång och Bestmaggan red jag dressyr på i dag. Astrid fick åka med Ulla hem idag och då fick jag chans att rida henne lite. Jag brukar alltid bli glad av rida dressyr på henne, men idag var det inte så kul. Det märktes verkligen att det var länge sen hon fick sig en riktig genomkörare. Men efter typ 1 1/2 timme fick vi till tre riktigt skapliga galoppfattningar och hon var lite mjukare.Vi tyckte nog att det var lika jobbigt båda två! Jag skakar fortfarande i benen som en gammal alkis på avgiftning! Mina muskler är inte vad de har varit! 
Ska försöka hinna med att köra dressyrprogrammet med dem båda någon dag. Kanske i morgon. Måste plugga in programmet först också!

Penny och Molly har flyttat över till den stora hagen nu. Det skedde egentligen lite oplanerat även om jag funderat på det ett tag. Häromdagen fick jag plötsligt se hur Jack stod och kliade Molly på ryggen. Hon hade tagit sig genom staketet och stod lugnt med de stora "grabbarna". Så jag släpppte helt sonika in Penny dit också och nu går de tillsammans allihop. Skönt att slippa joxa med flera hagar. Men de två är fortfarande inne på nätterna och kommer att vara det hela vintern.

Nu börjar betet åt hästarna i nedre hagen ta slut, vilket innebär att de också måste börja äta hö. Hade hoppats på att betet skulle räcka oktober ut. Jag fick ju som ni vet problem med att hälften av alla buntar på logen var mögliga. Hö finns ju att köpa, men det hade ju varit vansinnigt smidigt att kunna hämta på grannens loge.

Ni som har följt min blogg kommer kanske ihåg att jag började skriva om körtävlingen i Timrå i oktober 2008. Hela två år sen nu! Gud, vad tiden går! Hoppas ni orkar följa mig ett tag till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0