Kris!

Torsdagen den 14 oktober

Jag har ju längtat så efter att få åka till Timrå och tävla på lördag, men nu kanske jag inte kommer iväg alls! Hästlastbilen som jag brukar låna av Magnusson har gått sönder och står på verkstad och blir kanske inte klar förrän till veckan. Min transport är trasig (vi håller på att fixa påskjutsbromsen) och dessutom obesiktad. Magnusson hade en transport också förut, men har precis sålt den. Måste jag hyra en transport blir det åt helvete för dyrt, med tanke på att startavgifterna går på 400 plus bensin till och från Timrå. Och får jag bara tag i en transport så får jag ju inte med mig vagnen i alla fall. Sen är det ju inga körtävlingar förrän till våren! Jag kommer att bli GRYMT besviken om jag inte kan fara! Håll tummarna för att det ordnar sig!

Jag tränade dressyrprogrammet med både Stellmagg och Bestmaggan på ridbanan på Ringtjärn igår. Det gick skapligt med tanke på att Bestmaggan inte dragit vagn på 5månader! och Stellan bara körts 2 gånger på samma tid. Trodde att hon skulle vara tröttare efter vårt dressyrpass i tisdags, men hon verkade fräsch och mot slutet mjuknade hon hyfsat. Första backningen gick kanon, men när jag försökte göra det fler gånger blev hon vrång och gick inte så mycket som ett steg bakåt. Stellan som brukar backa dåligt gjorde det jättebra, men jag tordes inte öva så mycket så han skulle vrångas som hon gjorde. Måste komma ihåg att inte köra i undertempo, som jag vanligtvis gör. Förutsatt att jag kommer iväg alltså!

Lakrits har till min STORA förvåning stannat kvar i lilla hagen uppe på gården. Förr rymde hon ju så fort man vände ryggen till. På nätterna är hon så klart inomhus. Häromdagen när hon gick lös och jag var uppe hos mig och bytte i tvättmaskinen, fick mamma och pappa besök av en tjej från hjälpmedelscentralen. Hon fick en smärre chock, när hon klev ur bilen och Lakrits galopperade emot henne. Mamma höll på att skratta sig fördärvad, när tjejstackarn kom springande förbi köksfönstret och upp på bron med en godissugen Lakrits i hälarna! Mamma fick sen muta Lakrits med hårdbröd så hon kunde ta sig tillbaka till bilen.
I tisdagskväll, när jag var ner till stallet för att ge kvällshö var mamma upprörd för att killen som körde Hemglassbilen hade bultat ihärdigt på dörren. Mamma hade bara underkläder på sig och vägrade öppna. " Nu tror jag fan är lös", sa hon. "Ska de tvinga en att köpa glass, eller!" När jag sen hittade Hubbe betandes bakom släpvagnen förstod jag att han inte alls var nån militant glassförsäljare utan bara velat upplysa om att det gick en ponny på gräsmattan!

Idag lyckades jag med konstycket att springa in i vindskivan på Astrids lekstuga. Det tog precis i tinningen och jag blev spyfärdig av smärta och fick lov sätta mig en stund. Tack och lov blev det inte värre än en del blodutgjutelse och en bula! Barnen låg inne och sov och jag tänkte sen på vad som skulle hända om man gjorde illa sig ordentligt och blev liggande nånstans, när man var hemma ensam med barnen. Hemska tanke!

Håll nu tummarna allihop att jag kommer iväg med både hästar och vagn på lördag!


Kommentarer
Postat av: olina

hoppas verkligen att du kommer iväg nu! det vore väll typsikt om det inte blev av!

2010-10-14 @ 21:00:44
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

Synd du bor så långt bort annars hade du självklart kunnat låna min transport. Du får flytta närmre, helt klart!

2010-10-15 @ 09:00:04
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com
Postat av: carola

Men jäklar att det körde ihop sig. hoppas det löser sig, kan ju inte hjlpa dig heller ju har inga sådan saker.skit.. ja håller tummarna för dig o att du kommer iväg.

Och akta dig för vindskivorna nästa gång aj aja farligt...

2010-10-15 @ 10:20:29
URL: http://nattstjarnan.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0