Hundhus

Lördagen den 9 oktober

Då har man dragit hem ännu en liten stuga till gården! Den här har varit en dusch/WC på en liten stuguthyrning, men det är tänkt att det ska bli ett varmbonat hundhus så småningom. Fyndade den i Fläsian utanför Sundsvall. De boende där säljer ju ut det mesta nu, eftersom gårdarna ska rivas och ge plats för den nya sträckningen av E4:an. Synd bara att han som jag lejt från ett närliggande åkeri körde hjullastare lika bra som Stevie Wonder! Herregud, jag tordes knappt titta på! Jag kommer att debiteras för 1 1/2 timme! Blir väl lika mycket som jag gav för stugan! Nåja, nu är den hemma i alla fall. Dessutom köpte jag två färdiga portar, som jag ska sätta på stallet (en har faktiskt kommit upp redan!).

Jag fick en besiktningstid i Hudiksvall förra lördagen, så tio i sex på morgonen drog jag hemifrån. Plockade upp Ellen i Sundsvall strax före halv sju och hann faktiskt ner i god tid. Brukar inte gälla mig! Bilen gick igenom trots en decimeter intorkat hö på taket (Robert brukar säga " Du, det är faktiskt ingen traktor!"), plastkåpan kring ratten hängde fast bara på själva bilnyckeln och att han var tvungen att gräva sig ner genom täcken och väskor för att hitta bilbältena. Dessutom hade jag egentligen alldeles för ojämn bromsverkan, men han tyckte inte att det kändes så när han körde, så den gick igenom. Hurra!!
Vi körde över Ljusdal på hemvägen för att hämta hem Lakrits och en visit på Dollar. Vi kom dock till Ljusdal 40 minuter för tidigt, så vi sov en stund på parkeringen innan vi shoppade loss. Vi var hemma i Fränsta redan halv två. Full fart!

På söndagen flyttade minigrisen Sven-Ragnar hit. Ni vet, han som Ulla kastade sig över i fjol! Hon gillade honom inget bättre nu och steppade på tå och tuggade saliv så det skummade kring munnen. Svenne går i hundgården på dagarna och sover i stugan vid stallet på nätterna. Hittills har han skött sig exemplariskt och verkar kunna hålla sig i ett helt dygn om det behövs, för att slippa gå ut när det har blivit mörkt! Han bäddar ner sig i underslafen på våningssängen och muttrar ilsket om jag försöker få ut honom på kvällskissning!

Nu ska Robert och jag se en hyrfilm med Denzel Washington "Book of Eli". Hoppas den är skaplig!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vi skrattade jättemycket till din liknelse av traktorföraren.Gunilla å Magnus i Landsom

2010-10-10 @ 19:19:45
Postat av: Jennie

Jag kan inte förstå hur du får så mycket gjort människa. Jag har ett barn, (väntar mitt andra). Men det känns som jag inte hinner ett dug på en dag. Vad är din hemlighet??? Raketbränsle till frukost?? Kram karm på er alla

2010-10-11 @ 18:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0