Detta mörker

Söndagen den 31 oktober

Så var vi då här igen! Vintertid! Lika chockartat varje år! Kommer aldrig att begripa varför vi med berått mod ska göra dagarna kortare. Antingen jobbar man  och då skiter man väl fullständigt i om det är lite ljusare på morgonen (tror inte att nån kvittrar av glädje för att man har lite ljust när man ska åka till jobbet!) eller så är man ledig och då har man ju större glädje av att dagen är lite "längre". Klokare vore väl om vi vred TVÅ timmar åt ANDRA hållet. Folk snackar om att tända ljus och mysa. Ja, vadå? I ett halvt år eller!? Nej, fan heller! Ska man tända värmeljus när mörkret faller hinner de ju brinna ut flera gånger om innan det är sovdags. Fast gravljus räcker ju några dygn!
Sen är jag dessutom så jävla mörkrädd. Känns som att jag är med i en snuff film varenda gång jag går ner till stallet för att nattfodra! Blir lite bättre när snön kommer, då ser man ju handen framför sig i alla fall. I kväll stod jag och pratade med Ia ( trodde jag i alla fall) efter att jag lagt ut hö och var jätteglad att hon inte drog iväg som en kula när jag närmade mig. Tills jag insåg att jag snackade med ett buskage av torkade tistlar och att hon i själva verket stod ett par meter bakom mig! Åh, vad jag längtar till våren och ljuset!

Vilket gnälligt inlägg detta blev! Kryddat med några svordomar också!

PS. Har uppdaterat min hemsida lite. DS

Kommentarer
Postat av: olina

HAHA! jag kan verkligen se framför mig hur du står där i mörkret och pratar med ett par tistlar! det där gjorde verkligen min kväll i varje fall :)

2010-11-01 @ 16:39:29
URL: http://krossarn.blogg.se/
Postat av: Karina

Du har sett för mkt skräckfilm Emma.



;-)

2010-11-02 @ 18:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0