Jättepigg!

Fredagen den 21 maj

Ojojoj, vad länge sen jag skrev!
 
Jag har blivit mycket piggare och känner mig hur stark som helst! Det var nära att jag fick mjölkstockning på söndagen då jag skulle på första medeltidsträningen, men febern höll sig strax över 38 och jag fick bara lite ont så jag for ändå. Det var verkligen jätteroligt! I söndags fick jag med mig både Olina och Ellen och de verkade tycka att det var lika roligt. Kul att få göra något som inte kräver så mycket "finlir". Här är det bara att köra i full galopp så gruset sprutar! Sista gången gick det jättebra att fånga ringarna framför allt med svärdet. Måste försöka få till nåt i klädväg också. Hade ju planer på att köpa nåt färdigt, men efter en sammanräkning av veterinärräkningarna kan jag glömma det. Jag har fått Annas pappas westernsadel och jag som alltid varit lite motståndare till dem måste säga att de är kanonbra att rida i vid såna här "övningar". Man sitter ju hur stabilt som helst!

Elsa har tyvärr fått kolik och mår tagvis inte så bra. Dock verkar hon gilla att vara ute på hopptävlingar för alla dagar som vi varit på resande fot har hon mått bra och när vi varit hemma och tagit det lugnt så har hon varit jättegrinig. Astrid har blivit så hästtokig att det snudd på gått överstyr. Hennes favoritleksak är hovkratsen och hon ropar i sömnen att hon ska rida. Nog för att jag är glad att hon gillar hästar, men nu tjatar hon så jag blir smått tokig!

Såväl hästar som åsnor har fått tillgång till till bete och det känns så overkligt att det inte för så länge sen var -30 och masor med snö. Hoppas vi får en skaplig sommar. Jag vill inte ha tokvarmt, nog för att det är skönt att bada och så, men man vill ju kunna göra saker utan att få värmeslag.

Ellen och Olina har varit ute på flera tävlingar den sista tiden och nu går det riktigt bra för dem. Ellen blev fyra i LC i Bräcke och Olina blev nia i LC i Ånge i helgen. Verkligen en uppryckning mot i fjol då vi for ända till Härnösand med Afrodite och de vägrade ut sig på första hindret!

Ånge Ridklubb hade Hästens dag i onsdagskväll och vi for upp en sväng för att kika lite. Det fanns representanter från Umesläp där med nya transporter. Åh, vad fina de var! Tänk att nån gång få äga ett helt nytt släp! Helst vill jag ha ett Umesläp modell B50 där hästarna åker baklänges. Men då blir det till att byta såväl dragbil som körkort!

Vi har lyckats med konststycket att få till en hage som håller Lakrits inne och det är fasen inte lätt gjort. Hoppas att hon inte lär sig att ta sig ut bara! Vill inte gärna att hon ska slakta grannens fina trädgård!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Kul att höra att du mår bättre igen!

Men nu vill jag läsa om hur det går med träningen av dina "långörade ungdommar". Har du själv ridit på dem ännu?

2010-05-22 @ 12:32:43
URL: http://leineri.com/hem.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0