Är våren på väg?

Söndagen den 14 mars

Oj, vad lång tid som har gått sen jag fick till ett inlägg sist!
Börjar i alla fall med att säga grattis till min pappa som fyller 75 idag! Vi firade så smått här i går med god mat och dryck. Rådjur och älg (perfekt för mig!), jansons frestelse och lite annat småplock och cheesecake till efterrätt.

Jag är fortfarande rejält sjuk och i fredags var jag till doktorn återigen, men det enda han sa var "Hoppas du blir bättre snart" och skickade hem mig med mer Mollipect och Rinexin. Inte ens cortisonnässpray kan jag få för bihålorna, eftersom jag är gravid. Suck! Jag hoppas verkligen att jag blir bättre innan jag ska föda, annars vete väl fan hur det går. I alla fall så känns halsen bättre av värktabletterna jag fick, så jag har inte så förbannat ont, när jag sväljer, men jag hostar ju desto mer nu. Näsblod blöder jag varenda dag av allt snytande, men det är väl graviditeten en bidragande faktor till. I går kväll hade jag också en del förvärkar, men jag hoppas att det är några veckor kvar! Gjorde ett ultraljud på BVC i tisdags och det verkar som att denna tjej ligger åt rätt håll. Mitt blodvärde hade sjunkigt ännu mer och nu ligger jag på 105. Det gör ju naturligtvis också sitt till att jag känner mig så trött.

Det är verkligen skönt med lite varmare väder och vi har ju fått se solen lite grann också. Ellen och Olina klippte Saga och Afrodite idag, eftersom de svettas så väldigt nu när de tränas. Saga gick det jättebra med, men Afrodite stegrade bra många gånger innan hon lugnade ner sig. Jag gick hem innan de var klara, men jag får väl se resultatet i morgon. Vi ska väl med gemensamma krafter klippa Lakrits någon dag också. Hon kliar sig på allt vasst hon kan hitta, när hon är ute. Hubbe är också klippt, eftersom han började se ut som en babian med skabb av allt kliande. Det blir ju en del stök med täcken till hästarna nu när de är klippta, men det är ju en bagatell mot för att klippa dem före eller under vintern.

Släde har man nog åkt för sista gången i alla fall. Det är ju sån bedrövligt hård skare på lägdarna nu och efter vägen är det ju både isigt och grusigt.


Kommentarer
Postat av: olina

ja, det blev en del stegringar efter du gått också, men vi hann nästan klart allt! :)

2010-03-14 @ 20:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0