Promenad

Måndagen den 19 mars

Astrid blev avundsjuk på Olina igår när hon gick på promenad med Ia, så i kväll när hon tjatade om promenad sa jag att vi kunde ju gå med hundarna. Det ville hon absolut och vi gick iväg lite efter sju. Jag klädde henne ordentligt förstås, men själv tog jag på bara Foppatofflor och tunn jacka, eftersom jag var övertygad om att hon inte skulle orka gå så långt. Jojo, vi gick och gick och vända ville hon absolut inte! Jag halkade omkring och frös, men hon var supernöjd.Till slut kom vi ända hem till brorsan, som förbarmade sig över oss och skjutsade oss hem. Men inte var hon nöjd för det, när jag skulle försöka få på henne pyjamas ville hon ut på promenad igen!

I morgon ska Astrid få sin andra spruta av svininfluensavaccineringen. Vi har fått skjuta upp det flera gånger, eftersom hon blivit sjuk alla gånger. Hon har varit lite hes och snorig idag och jag tyckte mig se tecken på ögoninflammation också. Då kan hon kanske inte ta sprutan den här gången heller. Vi får väl se i morgon.

Hämtade spån idag, så nu är det påfyllt inför påskhelgen. Men det går ju väldigt lite nu då det har varit så bra väder och ingen står inne på nätterna. Till och med Ulla har varit ute på lite strövtåg. Hoppas det blir bart runt hennes stuga snart så hon kan vara ute mer på dagarna.
Robert har monterat ljusrören i stallgången och det blev jättebra. Längtar till vi kan gjuta där också. Det kommer att underlätta vid all hantering av djuren, när det blir en riktig stallgång.

På övervåningen har vi dock en hel del kvar innan vi kan flytta in i vårt nya sovrum. Jag hade ju hoppats på att det skulle vara klart innan bebisen kom, men det är nog mer än omöjligt. Men det blir väl klart så småningom!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0