Härliga dagar

Tisdagen den 1 juni

Jösses, nu har det gått lång tid sen sist igen! Dagarna flyger iväg känns det som! Elsa växer så det knakar och de två senaste nätterna har hon sovit ca sex timmar i sträck. Underbart! Hon har lite kolik då och men är mycket bättre än förut.

När jag skrev sist glömde jag ju att berätta att jag tävlade med Bestmaggan och Stellmagg på Lindberga i precision och bruksridning. Det gick ganska bra, hade snabbaste tiden med BM men rev och blev trea. Stellan var lite långsammare, men felfri och vann. Jag var lite lat och tog samma huvudlag till dem båda och det var ingen hit. Stellan trivdes inte med BM stång med kedja och slog upp huvudet så fort jag tog det minsta i tömmen. Syns jättetydligt på bilderna på hemsidan. Annars hade han nog som vanligt varit snabbare än henne. Ellen red BM i bruksridningen och jag Stellan. Vi hamnade på en delad tredje plats med tio fel vardera.

Idag red jag Jack en liten sväng och det var jätteroligt. Han är inte lika tjurig som de andra två som inte vill ge sig av hemifrån ensam. Han är lite snubblig så det blir inte så mycket trav och galopp innan han är mer musklad och tränad. I alla fall inte med mig på ryggen. Jag väger ju lite mer än tjejerna. När man är ute efter vägen med Jack tror man ju att han ska orsaka nån trafikolycka. Bilisterna glor ju så man tror att de ska styra i diket, när de ser honom. Han är ju inte så slående vacker direkt nu när han dessutom är helklippt!

Storhästarna och Ia går på bete nu och frossar på saftigt gräs hela dagarna. Det är så härligt när djuren kan gå på bete och äta. Det är ju mest naturligt för dem istället för att stå kring en höhäck hela dagarna. Sen innebär det ju mindre arbete för mig också!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, ja Jack är ju allt annat än stadig på benen!

2010-06-03 @ 20:01:30
Postat av: Lina ;)

Du måste säga till nästa gång det är bruksridning eller presitionskörning på Lindberga! :D // Lina Wikberg

2010-06-07 @ 23:48:22
URL: http://linawikberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0