Stina och Marie

Torsdagen den 10 juni

Idag var jag till Tivsjö Getgård och hämtade hem två små sällskapsdamer till Kalle. Stina och Marie heter de små sötnosarna. De är lite rädda än men det blir såklart lite jobbigt att skiljas från sina syskon och mammor. Det är verkligen svårt att välja ut vilja djur man ska ta. Helst vill man ju ha allihop!
Kalle har i alla fall blivit en riktig liten kelgris och kommer skuttande så fort han ser en människa. Tyvärr så tycker inte Lakrits om honom och försöker stånga honom så fort hon får chansen. Tänk vad roligt om Kalle, Lakrits, Ulla och killingarna kunnat gå tillsammans i samma hage. Men tyvärr så är ju såväl Ulla som Lakrits rejält egensinniga. Det är då verkligen inte lätt att flaska de tre samtidigt. Kalle får sin flaska först men när han ser att man har fler flaskor till killingarna bokstavligen vräker han sig över en och slickar på händer, hår och kläder i ett försök att få mer. Kommer nyss ifrån stallet och min kofta är som en gammal blöt skurtrasa! Men lite charmigt är det ju!

Längtar redan till söndag och riddarträningen. Det är så himla roligt! Har lånat hem ett träsvärd, men har ju såklart inte hunnit träna nåt. Det har ju dessutom varit bedrövligt väder de senaste dagarna. Nu på söndag ska vi träna på kadriljen sist, så att jag hinner öva på de andra momenten ordentligt. Ofta får jag avbryta eftersom jag måste amma eller att klockan blir mycket så Astrid måste hem och sova och då missar jag mycket av den träningen. Sist hann jag inte träna med svärd eller lans överhuvudtaget.

Nej, nu ska jag vagga Elsa till sömns och sova några timmar. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0