Quasimodo

Tisdagen den 8 juni

Redan en vecka in i juni. Oj, vad tiden går fort! Jag hinner nästan aldrig blogga känns det som!

Medeltidsträningen är jätterolig och det går bara bättre och bättre. Nu tränar vi i Kälen fram till midsommar, så det är lite längre att åka. Förra helgen i Hussborg åkte Bengt Bysmed i backen under fanränningen då ena stigbygeln gick sönder. Han slog hål i huvudet och bröt båtben i vänster hand, men jag tycker han kan tacka Gud att det inte blev värre då han rider utan hjälm den rackarn. Själv är jag så rädd att jag bara tagit av hjälmen vid fotografering för hemsidan! Tjejerna och jag har sytt häftiga riddartäcken till våra stolta springare och diverse utstyrsel till oss själva. Vi är så snygga! Hoppas allt går bra vid uppvisningen!

Vi har blivit med kalv. Lilla tre veckor gamla Quasimodo flyttade hit i helgen. Det innebär en hel del jobb eftersom han måste flaskmatas ett par gånger om dagen. Han var döpt till Quasimodo eftersom han föddes så "ranglig" på benen att han inte kunde stå upp och dia från början och därför var tvungen att flaskas. Vi har dock döpt om honom till Kalle. Bild kommer!



Jag har ridit Daisy för första gången om man bortser ifrån de gånger jag satt på henne lite i fjol. Hon är jättehäftig och verkligen raka motsatsen till Jack. Daisy gillar full fart till skillnad från sin långbenta och lite sävliga kompis och är mer som en häst att arbeta med. Jag filmade Andrea Eriksson för en tid sedan när hon red åsna (Daisy) för första gången. Kanske inte bästa kvalitet men håll till godo:


Och så för Annapannas skull, filmklipp på Saga:


Avslutar med några bilder från precisionen och bruksridningen på Lindberga som jag norpat från VKS hemsida:






Tre duktiga nordisar!


Kommentarer
Postat av: olina

fina bilder! :)

2010-06-08 @ 21:34:05
Postat av: AnnaPanna

Åååh TACK!!!!

Saknar den där surtanten nåt enormt!

2010-06-08 @ 23:02:13
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0