Min gamla trotjänare

Tisdagen den 22 juni

Min gamla trotjänare dvs min Volvo 245 har sett sina bättre dagar. Växellådan är verkligen inte bra och bakluckan har gått i baklås, dock i öppet läge så jag kan ju i alla fall få in grejor där. Nu har vindrutetorkarna fått frispel och går inte att stänga av. I och för sig bättre än att man inte skulle kunna få på dem. Men nog känns det lite dumt när jag åker genom Fränsta i kanonväder med vindrutetorkarna på. Jag brukar låtsas att jag ska tvätta av rutorna och sprutar på lite spolarvätska, när jag möter nån. Det har gått en hel del sånt kan jag säga! Snart dags för besiktning också så jag måste nog få hjälp att fixa lite. Har i alla fall ganska bra däck nu och om det inte är för varmt ute startar den på kanske bara 4-5 försök. Dessutom fungerar ju eluttaget felfritt (ett måste för alla hästägare!).

Lakrits har flyttat till sydligare breddgrader dvs Ljusdal. Där har hon fått ett nytt hem åtminstone över sommaren hos Hanna, som också har åsnor och en bock vid namn Lucifer. Lucifer och Lakrits blev superpolare direkt och sprang runt och lekte och stångades på en gång. Känns skönt att hon kan vara där, eftersom hon har varit lite hårdhänt med Astrid och så får hon möjlighet att springa runt lös.

Idag är min sista dag som 34 åring! I morgon fyller jag år och det känns som att jag går över till "döhalvan". När jag bodde i Bollnäs och fyllde 25 hade jag en smärre ålderskris och tyckte att jag började bli lastgammal. I samband med det lärde jag känna Anna och hon tog med mig ut på några riktigt roliga fester. Tänk att det är TIO år sen hon och jag kröp runt aspackade på parkeringen till Tuppz och spydde och svinade oss! Herregud, det var tider det! En sån fylla skulle man nog aldrig överleva igen!
Min äldsta syster Lena fyller ju också år i morgon (44). Grattis!

På fredag är det dags för riddarspelen i Kälen och jag har arbetat med att få till en slags riddarhjälm eftersom jag inte vill rida utan, men ändå se lite riddaraktig ut. Så därför har jag spraymålat en slalomhjälm i metallfärg och ska nu försöka få till en kant "a la ringbrynja" i nederkant. Återstår att se hur det blir! Träsvärden är i alla fall renslipade och nymålade. Nu får vi bara hålla tummarna för skapligt väder! Tyvärr så har Saga skrapat sig på nåt på ett bakben och är lite svullen och halt, så hon kan kanske inte vara med. Då kan vi få problem eftersom Afrodite också har varit lite oren på ett bakben. Massören kommer i alla fall på torsdag morgon och kollar upp henne (och de andra) så då får vi se om det bara är lite åldersstelhet. I så fall får Ellen ta Bestmaggan och Olina Afrodite.

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Ha ha, ja fy fasen, det var tider det!!! Tur man inte gör sånt nu för tiden, då skulle det nog ta en vecka innan man mådde någorlunda igen...

Hipp, hipp hurra, på Emmas födelseda'!!!!

2010-06-24 @ 00:00:41
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0