Köra grästrimmer

Lördagen den 24 juli

I morgon bjuder vi släkten på tacos och firar Astrids födelsedag. Väderprognosen ser dock allt annat än bra ut! REGN! Vad tråkigt! Vi som hade planerat att sitta ute på altanen och äta och jag har fyllt upp poolen för att barnen skulle kunna bada. Och jag har köpt massor med såpbubblor eftersom Astrid älskar det. Men vi får väl hoppas att meteorologerna har fel.

Elsa sover helt otroligt bra på nätterna. Igår somnade hon redan åtta på kvällen och jag var tvungen att väcka henne halv elva (så jag inte skulle bli störd under Supernatural! :) ) . Då åt hon lite, rapade och somnade om till fyra. Då var hon lite mer hungrig, men hon somnade om omedelbart och sov till sju. Hoppas det håller i sig!

Jag gav mig i kast med att tukta växtligheten på tomten idag med hjälp av trimmern. Skyddet är tyvärr borta så det blev till att ta på sig arbetsoverall, grova kängor och skyddshjälm. Ändå fick jag rester av tistlar och ogräs ända upp i ansiktet. Faktiskt ganska roligt att köra allt ogräs i småsmulor. Körde hela vägkanten ner till mamma och pappa och runt åsnornas ligghall. Robert varnade mig för att köra i hundskit och liknande just eftersom det inte finns nåt skydd, men jag lyckades faktiskt klara mig ifrån det.

Afrodite har av och till haft problem med ett bakben, troligtvis kotan, och nu krånglar det igen. Synd, eftersom Olina tänkt debutera i LB i Ånge den 15 augusti. Förhoppningsvis blir hon bra till dess. Hon ska även få en behandling/undersökning av en kiropraktor.
Ellen ska också starta med Saga i Ånge. De två har ju haft lite "semester" sen Saga gjorde illa sig i hagen. Men nu är hon fit for fight igen.


Kommentarer
Postat av: olina

Synd att vädret blev som det blev till Astrids kalas. Hoppas verkligen att Afrodite blir bra snart! Du har börjat uppdaterat riktigt mycket nu, vilket gillas :)

2010-07-25 @ 19:24:43
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0