Vattenkoppor och nybyggnation

Måndagen den 19 jul

Jäklar vad dagarna flyger förbi! Jag tycker själv att det är tråkigt att läsa bloggar åt folk som sällan skriver nåt, men nu har jag minsann blivit en sån själv! Lite fler timmar på dygnet vore inte fel.

Astrid har fått vattenkoppor, men har tack och lov inte varit särskilt dålig. Eftersom hennes kusiner också har det (hon fick det av dem), så kan hon leka med dem utan att man behöver vara rädd för att hon ska smitta nån och förstöra deras semester.

Vi har bara golvet kvar att lägga i Elsas rum sen kan jag börja inreda. ÄNTLIGEN! Att vara tålmodig är inte min starka sida. Helst ska det vara gjort igår! Och sånt där finlir gillar jag inte heller. Nej, tacka vet jag att snickra boxar eller slå ner hagstolp. Man får liksom en rejälare känsla av att ha åstadkommit nåt, när det känns i alla muskler. När Elsas rum är klart blir det till att ta itu med vårt nya sovrum. Jag spacklade där i dag och jag har köpt tapeterna, så det är väl inte heller alltför avlägset. Det rummet blir mycket större än det vi sover i nu och vi ska köpa en större säng också. Välbehövligt då Astrid insett vad mysigt det är att sova med mamma och pappa. När de båda rummen är klara ska vi riva trappan och göra en ny förstukvist. Otroligt egentligen, när man tänker på att det här huset bara hade ett rum och kök från början. Nu har vi fem rum bara på övervåningen!

På fredag fyller Astrid år och på söndag ska vi ha kalas och äta tacos. Jag handlade en massa prylar på Willys idag och jag slog personbästa med hästlängder! Det blir liksom att man stoppar lite allt möjligt i kundvagnen då man tycker att det är billigt.
Vi har fått tag på en lekstuga åt henne och förhoppningsvis hinner vi få hem den och fixa till den lite innan helgen. Ojoj, blir till att lägga på en rem! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0