Årets höskörd

Tisdagen den 6 juli

Jag blir lika lättad varje år som det blir kanonväder när det är dags för höbönderna att slå! Det innebär såväl bra hö som bra pris. Jag har ju alltid köpt hö av min granne, men han avled tyvärr i fjol efter en tids sjukdom. Så i vintras köpte jag hö av en kompis till Robert, dvs jag köpte allt torrhö han hade ca 90 balar (räckte bara en liten bit in på året) och resten av en annan som bor lite längre bort. Nu kommer jag att ha färre djur den här vintern (tror jag i alla fall!) så det går väl inte lika mycket.Dessutom är det en enormt arbete att köra hem hö om det är en bit från gården. I går körde vi in 34 balar på grannens ladugårdsloft, som hans fru varit så vänlig att låna ut till mig, och vi ska köra in fler om några dagar. Att jag fick möjlighet att ha hö där innebär ju att  jag helt själv kan hämta hem hö med vår traktor, vilket är kanon. Och skulle det krisa så kan vi öppna en bal där och bära hem i säckar.

Idag har jag tagit fram vår pool (inte så särskilt stor) och när Astrid kom hem från dagis fick hon bada. Jösses, vad hon tycker om att plaska och leka i vatten! Nästa år måste vi köpa en lite större pool till henne och fixa en vettig uppvärmning så badsäsongen blir lite längre.

En annan som tycker om att bada är grisen Ulla som har bökat en stor grop i sin hage som vi slår vatten i varje dag. Hon brukar böka en stund med trynet under vattnet och sen lägga sig med en belåten grymtning.

Har hittat en enormt tjusig medeltidsklänning på en hemsida:



Men ska man vara riddare kan man ju inte vara klädd så! Men kanske såhär:



Törs inte ens nämna priserna på dessa kläder dock! Kolla själv in deras hemsida medeltid-fashion-dreams.com

Jag har köpt ett extrasäte till min Volvo på Blocket, så att vi ska kunna åka sju i den. Men nu verkar det som att det fattas några fästen. Typiskt! Hoppas att någon händig kan göra nya åt mig. Sen måste jag snart byta växellåda för på alla växlar utom tvåan och fyran låter bilen som en skenande symaskin! Femman skall överhuvudtaget inte användas! Sen har vi tagit bort säkringen till vindrutetorkaren för att inte bli galen av att inte kunna slå av den.

Kommentarer
Postat av: Anonym

snygga klänningar! det dröjer nog inte länge innan vi blir ståendes efter vägen någonstans långt hemmfrån;)

2010-07-07 @ 15:34:57
Postat av: olina

/ olina

2010-07-07 @ 15:35:26
Postat av: AnnaPanna

Färre djur?! Ska du inte ha FLER?! ;)

Jag har några du kan få härbärgera över vintern om du vill... hi hi..

2010-07-09 @ 23:46:32
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0