Vinterkräksjuka!

Torsdagen den 21 januari 2010

Mina förhoppningar om att klara mig ifrån vinterkräksjuka gick då verkligen om intet! Natten till onsdagen bröt helvetet ut och jag tillbringade 7 timmar i badrummet fastklamrad vid toalettstolen. Jag hade kräksjuka i fjol också och trots att jag då tyckte det var fruktansvärt, så ter det sig som en bagatell mot för detta. Ni som råkat ut för någon sorts kräksjuka vet hur hemskt det kan vara och hur det känns i magmusklerna efter att ha tokspytt i många timmar. Är man då dessutom högravid med uttänjda magmuskler känns det fördjävligt! Efter ett par timmar fick jag dessutom våldsamma sammandragningar i kombination med sendrag/kramper från ljumskarna och ner till vaderna. Ett tag var jag övertygad om att jag skulle vara tvungen att fara in på sjukhus och jag ömsom kräktes och ömsom storgrinade för att jag var så rädd och utmattad. För att göra allting ännu lite djävligare vaknade Astrid lagom till att jag spydde som värst och eftersom hon vägrade sova med Robert, så tillbringade hon resten av natten med mig i badrummet. Föst stod hon bredvid och grät och snyftade "Det var inte roligt" och sedan sov hon några timmar på badrumsmattan under en filt. Vid sextiden snyftade jag åt Robert att han var tvungen att ringa hem till Carina och säga att jag inte kunde jobba. Dessutom hotade jag honom till livet om han for iväg till jobbet, eftersom jag inte trodde jag skulle klara mig själv. Några timmar senare kunde jag i alla fall ta mig till soffan och ligga där. Ytterligare några timmar senare var det dags för Robert att stänga in sig i badrummet och klamra sig fast vid toaletten. Idag kunde jag äta fast föda i alla fall annars har jag knappt kunnat dricka. När jag får magsjuka/vinterkräksjuka så blir det så djävla våldsamt och intensivt. Jag kräks var tionde minut i 5-6 timmar, medan Robert tex brukar kräkas och sedan kan ligga upp emot en timme på soffan innan han behöver iväg igen. Den här gången har jag inte kunnat krypa till köket om livet har hängt på det! Jag har fortfarande så ont i magen att jag får sammandragningar av minsta lilla. Undrar hur mina sedan tidigare dåliga värden blivit av denna pärs? Det ligger nog ganska mycket sanning i att gravida har väldigt dåligt immunförsvar för att inte stöta bort fostret. Det märktes ju tydligt när jag fick min svininfluensavaccinering och blev så dålig. Nej fy, nu längtar jag tills barnet är född och man blir "stark" igen!

Ellen och Olina kom tack och lov hit och tog hand om djuren plus att Astrid fick vara ute med dem en stund och dessutom var det ju så varmt att ingen har behövt stå inne.

Kommentarer
Postat av: olina

Herregud,vad hemskt! Jag ställer mer än gärna upp om du blir sjuk.

2010-01-22 @ 00:00:10
Postat av: AnnaPanna

Men fy! Det där lät inge vidare alls!!

Hoppas ni snart är pigga och krya.

2010-01-22 @ 09:51:23
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0