Höångest!

Lördagen den 9 januari

Till min stora fasa och förskräcklelse meddelade min höleverantör idag att jag inte kan köpa mer hö av honom! Jag har nu två stora hösilagebalar hemma plus att jag har 8 torrbuntar kvar. Milde himmel! Nu blir det till att jaga nån annan att köpa hö av. Jag blir nästan yr av blotta tanken på att jag förmodligen inte kan köpa lika billigt av någon annan. Som att jag inte lägger mycket pengar redan på höinköp varje månad! Det går ju så väldigt mycket hö  när det är så här kallt också. Nåja, det borde väl lösa sig på nåt vis!

Fy faan vad jag är less på den här kylan! Jag kommer att bli helt euforisk av glädje när det blir så varmt att jag kan ha åsnorna ute några nätter igen.Nätter föresten, de vill inte ens gå ut alls när det är -25! Vilken enorm tur att jag hämtade släpvagnen full av spån förut! Annars skulle jag blivit rådlös. Det har gått hur mycket som helst. Dessutom känns det så hemskt att ge hästarna och mulorna kallvatten när det är så här kallt, så jag bär ljummet vatten i från huset. Det är alltid samma hästar som är först på´plats för att dricka och det är Saga och Afrodite. Varför vet jag inte men de är törstiga jämnt.

Jag har fått bilder från Elin från dagen vi åkte släde, så jag måste visa några här. Första från slädturen med Bestmaggan.



Sen Penny:


Och så Madicken:




Kommentarer
Postat av: olina

fina bilder! :)

2010-01-09 @ 22:32:52
Postat av: olina

svar på din kommentar på min blogg;

Haha, nä vet faktiskt inte ens vem Demi Moore är!

Vore ju förvånande om vi visste det. Men nu vet jag! :)

2010-01-10 @ 15:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0