Mildare väder

Måndagen den 18 januari

Äntligen har temperaturen blivit lite mildare! Åsnorna har varit ute två nätter och de verkar helt nöjda med det. Sen går det ju att fylla upp vatten i baljorna och det håller sig ett tag utan att bottenfrysa. Olina och Ellen hann med att rida både Afrodite, Saga, Stellan, Jack och Daisy igår. Själv städade jag åt kaninerna och isade av fönster och dörr i stallet som var täckta av en vit "pansar". Försökte att få ut Ulla en stund, men det var hon absolut inte sugen på. Lakrits däremot är ju ute lös så fort någon är i stallet.

Robert, Astrid och jag var till stan i lördags och köpte prylar för att organisera i tvättstugan och det blev kanon. Fick ett tips av Ulla på hur hon gjort i deras tvättstuga med IKEAs stora källsorteringskärl och just nu var det rea på dem. Jättebra! Man känner knappt igen sig när man öppnar dörren till tvättstugan nu.

På lördagskväll blev Astrid hastigt illamående och sen kräktes stackaren hela kvällen och natten. Vi har tvättat alla sängkläder vi äger och skurat halva huset känns det som! Jag hoppas bara på att vi inte blivit smittade!

Jaha, kära hästälskare! Har ni fått den nya Höökskatalogen? Har själv hunnit bläddra igenom den ett par gånger, men inte hittat nåt särskilt rafflande. Mycket är ju samma som i den förra. Skulle vilja få tag i ett bra halstäcke till Penny som är riktigt varmt. Det jag köpte på Hööks till Jack är jättebra. När vi var till Sundsvall sist fanns det mycket fint på rea i butiken.Tyvärr mycket som jag redan köpt tex Olinas present, tränset till Daisy och de nya schabraken. Typisk! Nu var det bara halva priset på det jag gav dvs halva halva priset. Inga lämpliga täcken dock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0