20 år tillsammans

Torsdagen den 28 januari

Ja, som rubriken säger så firar Robert och jag 20-årsdag den 1 februari. Tänk bara! 20 år! Låter ju som om man vore hur gammal som helst! Vi har hyrt en svit på hotell Scandic i Sundsvall på lördag och vi ska gå ut och äta och sedan se på Sherlock Holmes på bio. I sviten finns det jacuzzi och jag ska ligga i den så mycket jag bara hinner. Både före och efter bion är det tänkt. Underbart! Maten ska vi avnjuta på Jop's. Jag har aldrig ätit där, men Robert säger att det är bra. Tror att jag ska äta laxplanka, brukar alltid vara gott. Astrid ska sova hos Lena tillsammans med Daniel och Linnea, så både jag och Robert och Ulla och Tommy blir "barnlediga". Tjihoo!

Idag fick jag mina uppsägningspapper och jag har tydligen 5 månaders uppsägningstid, så den 28 juni upphör min tjänst. I ärlighetens namn tänker jag inte så mycket på att bli arbetslös, jag ska njuta av min barnledighet först. Det är ingen vits att grubbla över sånt redan nu. Dessutom ska jag ju om ingenting oförutsett händer få havandeskapspenning snart (den 22/2) och jag ska villigt erkänna att jag längtar till dess. Jag är så jäkla sliten och trött just nu! Vinterkräksjukan tog musten ur mig ordentligt och jag har dessutom svårt att sova på nätterna. Jag sover 2 timmar och är vaken 2 och sover 2 igen vilket inte gör att man direkt dansar ur sängen med ett leende på läpparna, när väckarklockan ringer. Men som sagt är det inte så många arbetsdagar kvar nu, så då gör det inget om jag ser på MacGyver vid fyrasnåret och somnar om lagom tills att Robert drar iväg på jobbet. Nu börjar jag dock få lite panik angående färdigställandet av vårt nya sovrum och det nya barnrummet. Herregud, det är ju inte så lång tid kvar och vi har massor att göra! Blir helt utmattad vid blotta tanken på allt som ska hinnas fixas!

Olina och Ellen var snälla och kom hit och hjälpte mig ta in åsnorna, fast de har långdag på torsdagar. Det har ju varit ett sånt himla busväder, så de tyckte nog att det var skönt att få komma in från snön och blåsten. Nu hoppas jag på skapligt väder i helgen, så det inte blir så struligt för Olina och Ellen att ta hand om djuren.



Kommentarer
Postat av: Karina

Grattis till 20 år tillsammans. hur nu det är möjligt. Vi är ju bara 18 ;-)

2010-01-29 @ 18:34:20
Postat av: AnnaPanna

20 år?! Hur hänger det ihop egentligen??? Du och jag är ju jämngamla och jag är då inte en dag äldre än 25! ;)

2010-01-29 @ 20:58:25
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com
Postat av: olina

Grattis till 20 år! :)

2010-01-29 @ 21:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0