Astrid är dålig

Fredagen den 12 februari

Oj, vad långt det går mellan att jag bloggar nu för tiden! Tiden bara rinner iväg känns det som!
Astrid har varit jättesjuk i flera dagar med feber upp till strax över 40 och ser alldeles hålögd ut. Om man bortser ifrån att hon knaprade i sig en bit macka med lite makrill på tidigare i dag, så har hon inte ätit sedan i tisdags.  Glass brukar hon ALDRIG neka, men inte ens det äter hon nu. Nyponsoppa är det enda som hon velat ha. Hon har just nu en bit över 39, men jag hoppas verkligen att det vänder nu. Jag har svårt att slappna av och sova, när jag vet att hon är så dålig, så jag ser snart hålögd ut jag också.

I måndags körde vi tillbaka Iris till hennes ägare i Delsbo och det känns faktiskt skönt, eftersom ingen av oss hann egagera sig så särskilt mycket i henne. Det har i alla fall varit intressant att lära känna henne och hon var ju dessutom den första mula jag nånsin träffat. I Delsbo hade det kommit mycket mer snö än här, men det var bra väg att köra. Dessutom åkte vi in till Hudiksvall på vägen hem och gick in på Dollar. Där försvann drygt femhundra kronor lite snabbt! Sen avslutade vi med ett Mac Donaldsbesök.

Nu när jag har suttit vaken på nätterna har jag börjat med en egen hemsida, men den är inte riktigt klar än. Faktiskt ganska roligt och jag gillar ju att skriva. Måste få lite fler bilder av tjejerna bara. De tar hur mycket fina bilder som helst, när de är här. Vår kamera är sönder och jag och Robert kunde inte enas om vilken vi skulle köpa, så jag har inget att knäppa med just nu.

Nej, nu ska jag släpa mig ner till stallet och vattna lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0