Snart jul!

Fredagen den 6 augusti

Nu får jag minsann skärpa mig vad gäller mina blogginlägg! Hur länge som helst sen sist!

Vi fick jättedåligt väder på Astrids kalas, men det blev väldigt lyckat ändå. Vi åt tacos först på älgfärs (MUMS!) och så naturligtvis tårta efter det. Jag som är lite lat vad gäller matlagning köpte färdigt marsipanlock med ros och skrev Astrids namn och dekorerade med ljus. Jättefint tyckte ju jag, men barnen ville hellre äta av "reservtårtan" med vanlig grädde och strössel på. Varför göra sig besvär?! Fiskdammen bestod av att vi fiskade med Roberts havsfiskespö från Elsas fönster ner på altanen. Det var väldigt roligt. Sen avslutade barnen med att hoppa sönder alla ballonger vi blåst upp och det var MÅNGA.

I går kväll tapetserade Ulla och jag klart i det som ska bli vårt nya sovrum. Härligt! Jag längtar tills golv och lister är klart så jag kan börja möblera!!! Jag hade ju valt ljusbeiga tapeter med stora svarta blommor på och jag var lite rädd att det inte skulle bli bra, men jag är supernöjd. Bilder kommer. I morgon ska vi börja gjuta ramen till den nya trappan och sen kommer en snickare för att bygga färdigt den.
Här är några bilder på Elsas rum:






I förrgår köpte vi en riktigt stor rutschkana till Astrid. Jag hade sån himla tur så när jag hittade annonsen på Blocket hade den bara legat ute i 3 minuter! Ibland har man flyt! Lekstugan har vi gjort jättefin inuti med bord och stolar plus en liten spis. Sen fyndade jag en servis med lämplig storlek på kopparna på Fyndlagret i Sundsvall och vi har satt upp gardiner ovanför fönstren. Dessutom hade vi sån tur i går kväll att grannarna städade ur sin lekstuga och skänkte allt till Astrid. Det var en fin utemöbel med parasoll, en jättefin "köksö" med tvättmaskin och "riktig"  vattenkran plus bla elvisp och strykjärn. Nu har hon verkligen allt hon kan behöva till sin lekstuga.

Jag har rekognoserat lite där jag brukar plocka mest lingon och det ser ut att bli ett mycket bra år. Kan ni fatta att det redan är dags att bege sig till bärskogen! Nu är ju sommaren slut! :(  Fast jag ÄLSKAR ju att plocka lingon och hösten kan vara underbar om det är bra väder. Inte så väldigt långt kvar till jul egentligen!

Ni missar väl inte Supernatural i kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0