Riddare Bruten Tå

Måndagen den 23 augusti

Robert är med halva släkten i Norge och fiskar och är inte tillbaka förrän nästa helg. 18 timmar tog det för dem att åka dit! Inget för mig med andra ord, jag blir ju åksjuk av att åka in till Fränsta.

Fölet Molly växer så det knakar och kan inte släppas lös på gården utan måste gå i grimma till och från hagen, eftersom hon drar iväg mot horisonten i full galopp utan att bry sig om sin bekymrade mor! Blir nog en liten tuffing av henne!

Astrid var på kusin Linneas kalas i lördags och innan jag ens vaknat hade hon klätt på sig och stod med paketen i hand och skrek åt mig att jag skulle kliva upp. Vi kom tre timmar tidigare än alla andra! :)

På söndagmorron var det dags för Ellen och Olina att tävla hoppning i Matfors och det gick riktigt bra. För Ellen var det sista gången hon tävlade med Saga, eftersom hon ska tillbaka till Bollnäs i helgen. De gick dubbelnolla i 90 och erövrade en blågul rosett! Ellen bjöd på lite schizoida utspel och både grät och sken som sola i Karlstad! Olina fick en vägran, men resten var bra så jag övertalade dem att också ställa upp i 1m. Där rev Saga tyvärr sista hindret i grunden! Attans, när resten var så bra. Olina och Stellan plöjde ner en del av banan, men tog sig runt och med tanke på att de knappt hoppat så högt nån gång, så var det okej. Se mer på deras hemsidor.

Så fort hästarna kommit tillbaka till lugnet i hagen, så vände vi åter mot öster och Selånger marknad. Elsa stannade hemma med mormor, eftersom hon nu kan dricka ersättning (JIHOOO!). Vi såg väl egentligen inte så mycket av själva marknadstånden, eftersom vi mest stod och tittade på Astrid som hoppade i hoppborgarna. Hon fick smaka slush för första gången och det var verkligen en hit. Min stackars tå blev minst sagt lite överansträngd av att köra så mycket bil och att gå, så i dag har den värkt ordentligt.

Har fått bilderna från riddarspelen i Kälen. Vad roligt vi hade!  Här är några på oss:















Vilka fina hästar jag har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0