Händelserik vecka

Onsdagen den 18 augusti

Det har verkligen hänt saker sen jag skrev sist! Både bra och dåliga, men mest dåliga tror jag!

Elin var med om en riktigt otäck mopedolycka i fredagskväll och hon ska vara glad att hon lever. Hon flög över räcket vid en järnvägsviadukt och skar upp ena benet på en sprängsten. Hon opererades i flera timmar och har 45 stygn på utsidan, men allt verkar i alla fall ha gått bra, även om hennes ben ser minst sagt otäckt ut. Hade hon varit utan hjälm hade hon nog varit död för den är alldeles uppskrapad!

Själv sitter jag här med en tå som med största sannolikhet är bruten, efter en närkontakt med Jacks hov tidigare i kväll. Åsne/hästhovar och foppatofflor är ingen bra kombination! Har inte varit till doktorn, eftersom alla säger att de inte gör nåt åt brutna tår, men med tanke på de obehagliga färgskiftningar som börjar uppträda på den tror jag att jag i alla fall tar en tur till sköterskan i morgon.

Lilla kalven Kalle har dött. Han har haft problem med sin mage en tid med våldsamma gaser och igår kväll, när jag gjorde kvällsronden i stallet låg han död i sin box. Bara ett par timmar tidigare hade jag gett honom lite välling, som han egentligen slutat med, men som jag tänkte kunde vara bra för att få i honom lite näring och energi. Jag blir alltid lika illa till mods när djuren dör och man funderar alltid på om man gjort allt för dem. Vad gäller Kalle så hade jag pratat med varenda bonde i trakten och alla sa att om han åt så var det ingen fara. Det visade ju sig inte vara sant! Nu får han sin sista vila ovanpå Rosami i sommarhagen. Usch, det här bondelivet är nog inget för mig! Är alldeles för blödig!

Ellen och Olina har tävlat med Stellmagg och Saga och trots den fruktansvärt dåliga uppladdningen, när vi satt vaken hela natten och väntade på besked om Elins operation, gick det riktigt bra. Ni kan läsa mer om det på deras bloggar. Olina är så förtjust i åsnornas bruna utrustning, så Stellan fick ha Daisys sadel (som Olina använder på Afrodite) och Jacks träns. Blev faktiskt snyggt på honom också.

Vi har flyttat in i vårt nya sovrum och även om det fattas lite småfix så känns det UNDERBART! Äntligen! Har svårt att fatta att vi kommit så här långt till slut. Jag sover som en prinsessa och vi har fantastisk utsikt över åsnornas hage från våra fönster.

Var ut i skogen en sväng i dag och rekognoserade inför lingonplockningen. Lite omoget än, men fläckvis fanns det helt mogna bär. Fan vet, hur det blir med plockningen om jag har brutit tån! Och jag som köpt en ny bärplockare!

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Men OJ! och AJ! Hoppas Elin piggar på sig snart och att din tå snart mår bättre. Himla synd med Kalle men tyvärr är det ju så när man har djur, ibland dör de. Och lika jäkla tråkigt varenda gång!

2010-08-19 @ 08:45:22
URL: http://stenbergsanna.blogspot.com
Postat av: olina

det har verkligen vart mycket nu på slutet! krya på dig :)

2010-08-20 @ 01:14:29
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0