Lyckad roadtrip

Måndagen den 30 augusti

I går åkte jag, Ellen och Olina till Bollnäs för att lämna tillbaka Saga och hämta hem Bestmaggan från Ljusdal. Det visade sig bli en MYCKET lyckad tur! Vi körde nonstop på vägen ner och det gick smidigare än jag väntat mig. Inte mycket trafik och Saga stod väldigt lugnt. Väl nere hos Anna knatade Saga in till Tor och Garlic, som om hon bara varit borta några dagar. De båda blev lite uppspelta men hon satte dem snabbt på plats.
Efter lite lunch fick tjejerna provrida Garlic och han som stått en längre tid tyckte att det var jättekul och gjorde bocksprång hälften av tiden. Jag tog mig en titt i Tobbes och Annas nybyggda garage och hittade en tvåsits soffa till den tresits jag köpte härom veckan på Fyndlagret och med gemensamma krafter stuvade vi in den i transporten. Som alltid då vi besöker Bollnäs, Ljusdal eller Hudiksvall är ett besök på Dollar ett måste. När vi var på väg ut till bilen möter vi en kille som Robert och jag umgicks med när vi bodde där nere. Vi stannade och pratade lite och han frågade mig om jag ville ha en uppvärmd vattenbalja till hästarna. Han och hans tjej hade hästar förut, men efter att de flyttat ifrån varandra stod stallet tomt och jag kunde få baljan om jag ville. Jag blev ju förstås överlycklig och vi åkte hem till hans gård. Väl där visade det sig att det fanns en hel del hästgrejor kvar och efter att jag pratat med Helene på telefon fick jag ta med mig allting. Kan ni förstå!? Världen är bra lite. Vi åkte ända från lilla Fränsta ner till Bollnäs och lyckades stöta på honom där. Tänk om jag stannat tio sekunder till inne på Dollar.Då hade vi gått förbi varandra! Bilen blev knökfull, men när vi kom tillbaka till Anna lastade vi över till transporten och rejält försenad men överlycklig körde jag vidare mot Ljusdal.
Min tå plågade mig en hel del och jag körde så gott som hela vägen barfota och gasade med hålfoten. Och jag var ju helt barnledig, eftersom Robert hade Elsa (och Astrid) hemma hela dagen för första gången. Jätteskönt! Inte för mina bröst förstås, men det kan man ju fixa själv. :)
Så nu är Bestmaggan hemma igen och hon har gått som en skugga bakom Stellmagg sen dess. Hon verkar överlycklig att vara hemma igen.
Jag är i full gång med att göra ridbanan större och har flyttat ut staketet en bit på längden. Nu måste jag bara köpa hem ett gruslass och snygga till lite, så blir det nog jättebra.

Kommentarer
Postat av: olina

mycket lyckad tur till bollnäs faktiskt!

2010-08-31 @ 07:03:23
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0