Sjukhusbesök

Torsdagen den 1 april

Fick göra ett besök på Sundsvalls sjukhus idag, eftersom jag i går fick så vansinnigt ont i ärret från kejsarsnittet från Astrids födelse. Jag trodde att jag minst fått ett inre bråck eller nåt liknande, eftersom jag inte ens kunde vända mig i sängen i natt. Men tydligen har jag fått en blödning i muskulaturen vid ärret och det var tydligen bara att bita ihop, eftersom det var smärtsamt men ofarligt. Jag var tvungen att fråga om det inte skulle göra väldigt ont där, när jag väl får värkar och jo, det skulle nog kännas sa barnmorskan. Ser mer och mer fram emot förlossningen! INTE! Hon tröstade mig med att jag skulle få epidural som skulle lindra. Tack för det! Dessutom lämnade jag ett urinprov som itydligen nte verkade bra, men det får jag veta resultatet av senare. Blir nog bara två barn i den här familjen! Längtar så otroligt mycket tills jag blir mitt gamla goda jag igen. Känner mig som en jäkla vekling som knappt kan ta hand om mig själv!

Astrid kunde ta sin spruta i alla fall, eftersom hon bara var förkyld och inte febrig, men samma kväll fick hon feber och blev riktigt risig. Tack och lov var det nog bara en biverkning av sprutan och hon var pigg dagen därpå.

I morgon ska jag skjutsa Olina till Bräcke på hopptävling och det blir nog den sista "längre" bilkörningen jag gör. Och jag kommer inte att lyfta ett finger för att hjälpa till. Jag ska sitta på läktaren och titta. Det får räcka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0