Ingenting!

Fredagen den 16 april

Som ni kanske förstår så har inte vår bebis kommit till världen än. Jag är väl medveten om att tiden inte ens är ute än, men jag vill INTE vänta längre nu. Var till barnmorskan på koll igår och allt såg bra ut (för en gång skull!). Känner mig väldigt "pigg" just nu om man jämför med hur det har varit tidigare under graviditeten även om allt är så besvärligt att utföra. Slog nästan knut på mig själv i duschen i går, när jag skulle försöka mig på att slipa fötterna och raka benen. Längtar till jag kan böja mig rakt ner och plocka upp saker. Nu är det enklare att gå ner på knä.


Lägger in en bild på Stellan från i måndags. Notera att jag till och med tog den gamla rockarden utan fjädring för att skaka ut bebisen, men ICKE.

Astrid är just nu galet förtjust i att vara på dagis och börjar tjata om att fara tillbaka redan när vi åker därifrån på eftermiddagen. Tror att hon kommer att tycka det är tråkigt nu sen när hon får vara där så lite. Jag tycker det vore bättre att man själv fick välja hur mycket de skulle vara på dagis även när man är föräldraledig med mindre syskon. Sen är det väl olika från barn till barn förstås, men Astrid älskar att busa och leka med jämngamla barn och avgudar sina fröknar.

Planerar att vara med på hästevenemanget på medeltidsmarknaden i Kälen på midsommar och har kollat lite på olika hemsidor på kläder. Har hittat dessa som jag tycker var skapligt pris på, dock kan klänningarna ha för liten vidd för att kunna rida i;



Sen gäller det förstås att tappa alla graviditetskilon så jag kommer i dem! Hoppas att jag tappar lika fort som med Astrid. Då gick jag ner 13 kilo de första 13 dagarna, men jag hade förstås gått upp mer då också. Nu har jag ju "bara" gått upp så mycket totalt.

I helgen har tjejerna träning först i morgon och sen tävling i Ånge på söndag, så de hoppas förstås på att bebisen ligger kvar i magen till efter det, så jag kan skjutsa. Vi får väl se!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0