I väntans tider

Fredagen den 9 april

Nu får bebisen komma tycker jag! Det här är verkligen inte roligt! Bara att ta på sig sockarna är ett helt projekt och ska jag ta upp nåt från golvet får jag gå ner på knä. Har många förvärkar på nätterna, men så fort jag kliver upp och rör mig blir det bättre. Sammandragningarna är betydligt värre och de kan överraska mig lite när som helst. Jag har ju moderkakan fram i magen på vänstra sidan och bebisen ligger på högra sidan med fötterna mot vänster, så jag blir alldeles fyrkantig när det drar ihop sig. För att inte tala om vad jag längtar till att få äta ordentligt. Nu är det nästan så att jag får välja om jag ska äta eller dricka för båda delarna finns det inte riktigt plats för. 13 kilo har jag lagt på mig och det känns som man är enorm, men det är massor med folk som säger "ska du ha barn nu? Du är ju inte stor alls!". Skitkul att höra! Tror de att jag ser ut så här i vanliga fall?! Hmm!

Nu är Jack i alla fall min! Betalade för honom i onsdags, så nu äger jag honom på riktigt. Känns skönt att liksom inte bara "låna" honom. Firade med att köpa ett nytt träns till honom, när jag var ner till Sundsvall med Ellen på en blixtvisit i onsdags, men det blev ett fiasko. Jag var skeptisk till huruvida nosgrimman skulle passa, men Ellen fick det runt huvudet, så hon var övertygad om att det skulle gå vägen. Jo tjena, fattas väl en decimeter i alla fall! Han har stort huvud den grabben. Faktiskt en aning större än Stellmagg. Pannbandet måste ju också vara rejält tilltaget för hans enorma öron.




Sista bilden på Jack och Madicken tillsammans.

Har köpt en sadel till Daisy på Blocket, som borde komma med bussgods idag. Jag vill ha brun utrustning till henne och lyckades hitta en brun Griffinsadel till jättebra pris. Kommer nog att bli skitsnygg ihop med hennes bruna glitterträns. "Pimp my Donkey!"

Har även hittat en jätteläcker ponnysadel på nätet, som jag bara måste köpa till Astrid:

Läcker eller hur?

Men jag har inte bara köpt. Har sålt en sadel också, så jag har faktiskt fått in några kronor. Men visst blir det lite dötid vid datorn (tradera, blocket!) nu när man knappt kan röra sig.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Väntar med spänning på ditt blogg inlägg att "bebisen har kommit". Vet precis hur det är att gå å vänta å vänta osv. osv. Fick min dotter för 2 månader sedan. Vilka fina åsnor du har, var verkligen jätte tråkigt att läsa om det som hände Madicken på åsnesian. Jag lider med dig, jag vet att du inte känner mig men jag skickar en kram ändå. Kramar från Jennie på Öland



2010-04-10 @ 14:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0