Febertrött!

Fredagen den 10 september

Började dygnet med att kliva upp halv tre för att ge Astrid nyponsoppa och ta över henne till min säng. Tack och lov somnade hon ganska snart, men jag fick tillbringa resten av natten med hennes fötter i ansiktet. När vi kom till dagis, så blev hon så himla glad att hon sprang i väg i full fart från bilen. Naturligtvis snubblade hon så våldsamt att hon tappade skorna och slog ansiktet i asfalten så hon blödde från munnen.Det spelar ingen roll vad jag gör för att komma i tid till jobbet; är det inte hästar på rymmen så händer nåt sånt här. Man kan ju inte gärna lämna av ett blödande och storgråtande barn hur som helst! Sen kändes som att jag inte fick nån ordning alls på dagen. Jag tog undan mat åt personer som överhuvudtaget inte finns på Furubacken på helgen och höll på att glömma de som skulle ha. Dessutom var jag tvungen att lämna sockerkakor jag bakat åt stackars Carina att frysa in (som hon inte har nog att göra på helgen!), eftersom jag blev så sen. Ändå var jag 20 minuter sen för att hämta Astrid på dagis!Kändes som jag hade bly i både ben och huvud halva dagen och det visade sig när jag kom hem att jag hade feber. Nu ligger man väl däckad hela helgen!

Skulle just titta lite på den fina musikvideon med bilder från Supernatural, som jag länkat till tidigare och upptäckte till min stora fasa att den tagits bort! Vad fan menas! Det ligger ju hur mycket jävla skit som helst på nätet, men just detta är borttaget. Hur uttalar ni Youtube förresten? Stalltjejerna skrattar på sig, varje gång jag säger det. Tydligen är jag alldeles fel ute, när jag på vanlig hederlig god skolengelska uttalar det som man ska göra. Nej, man ska säga jutub. Låter för fan som nån ny mjukost!

Nej, nu ska jag ut med hundarna i mörkret och sända en tyst bön till ovan att alla djur och barn sover lugnt och stilla i natt. Tänk om jag fick sova ända till sex i ett svep! Ljuva tanke!

Lägger in en klassisk filmsnutt från Den sista färden:
http://www.youtube.com/watch?v=-PT2cDnZKpA&feature=PlayList&p=E1E353CB024AE2BA&index=9


Kommentarer
Postat av: Ellen

Felfelfel!

JOTOB säger vi :D

2009-09-12 @ 15:04:22
Postat av: olina eriksson

vi har rätt :)

2009-09-12 @ 16:08:08
URL: http://olinaeriksson.blogg.se/
Postat av: carina

ingen fara med sockerkakan ,jag vart så glad att du hadde bakat

2009-09-12 @ 17:38:49
Postat av: Eliin

JOOOOOOTOOOOOB!:D

2009-09-12 @ 20:48:08
URL: http://eliinhoglund.blogg.se/
Postat av: Karina

Men hur säger du då Emma? ;-)

2009-09-14 @ 08:33:56
Postat av: Emma

Jag säger jutjube.

2009-09-15 @ 06:30:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0